بهترین مدرسه تهران [مدارس برتر پسرانه و دخترانه]

بهترین مدرسه تهران

انتخاب بهترین مدرسه تهران، از جمله دغدغه‌های مهم خانواده هاست. پاییز که تمام میشود خانواده ها، برای تحصیل سال بعد فرزندانشان، به دنبال مدرسه ای خوب می گردند. بهترین مدارس تهران چه پسرانه یا دخترانه را چطور می توان شناسایی کرد؟ آیا بهترین مدرسه ، مدرسه ای است که صرفا در زمینه های آموزشی سخت گیری می کند یا باید به دنبال مدرسه ای بود که استعداد فرزندان مان را بشناسد و با توجه به علاقه آنها، برای مسیر تحصیلی شان برنامه ریزی کند. شاید بتوان گفت؛ مهمترین مولفه برای گزینش مدارس برتر در تهران برای فرزندان مان «کسب آگاهی» از طریق «مشاوران صلاحیت دار» و تعیین «اولویت های صحیح» برای این انتخاب است.

ویژگی‌ بهترین مدرسه تهران

افشین دانش نژاد، فارغ التحصیل کارشناسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف، کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی از دانشگاه تهران و دکتری روانشناسی تربیتی (در مرحله تدوین رساله) است. او سال ها، معاون آموزشی مدرسه تیزهوشان (علامه حلی ۱) بوده و با ۳۰ سال تجربه موفق معلمی در آموزش و پرورش، در مدارس سمپاد، دبیر و سرگروه درس فیزیک بوده است. دانش نژاد هم اکنون، عضو شورای عالی آموزش مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی و مسول آموزش مقطع ابتدایی این مجتمع است. دانش نژاد در پاسخ به این پرسش که یک مدرسه خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد می گوید:

«ما بعنوان پدر و مادر ابتدا باید از خودمان بپرسیم که چه انتظاری از یک مدرسه داریم و در ازای آن انتظارات، مدرسه چه خدماتی به فرزندانمان ارائه می‌دهد.»

پخش ویدیو

برخی از ویژگی های بهترین مدرسه تهران، از دیدگاه افشین دانش نژاد به شرح زیر است:

مدرسه خوب تهران

اهمیت انتخاب مدرسه خوب در تهران

مدرسه، شروع زندگی اجتماعی افراد است. تا پیش از ورود به مدرسه، خانواده نقش اصلی تربیت فرزند را برعهده دارد. با شروع دوران مدرسه اما، بخش مهمی از این نقش به مدرسه سپرده می‌شود. دانش‌آموزان در مدرسه تعاملات اجتماعی را یاد می گیرند، نظم و قانون پذیری را می‌آموزند و مسئولیت پذیری و کارگروهی را تمرین می‎کنند. همه این موارد در نهایت، دانش‌آموزان را به شهروندانی مفید و موثر تبدیل می کند. اگر دانش‌آموز در مدرسه‌ای درس بخواند که در آن همزمان به آموزش، پژوهش، فرهنگ، ورزش و نشاط و امیدواری او توجه شود، می‌توان به پرورش شهروندانی مفید امیدوار بود.

بهترین مدرسه تهران؛ مدارس مجتمع علامه طباطبایی

«مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی» بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت در آموزش و پرورش دارد. «موسسه انديشه مهر علامه طباطبايی» با حدود ٢٥٠٠ دانش‌آموز در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه دوره اول، متوسطه دوره دوم و بيش از ٥٠٠ نفر معلم، مدير، مربی، مشاور و كادر اجرايی، يكی از بزرگترين مجتمع‌های آموزشی كشور است و مدارس برتر تهران است.
فعالیت های آموزشی و پژوهشی تمام واحدهای مجتمع علامه طباطبایی، به صورت هماهنگ، زیر نظر «شورای عالی آموزشی و پژوهشی» انجام می‌شود. تدوین درس‌نامه های اختصاصی برای هر کلاس، ارزشیابی مستمر دانش‌آموزان با برگزاری آزمون‌های جامع، برگزاری کلاس‌های متنوع پژوهشی مانند رباتیک، نانو، هوافضا و نجوم، آماده ‎سازی دانش آموزان برای شرکت در جشنواره‌های پژوهشی جهانی و انتخاب و ارزشیابی دبیران از جمله مهمترین برنامه‌های این شورا برای داشتن یک مدرسه ای خوب است. مدرسه ای که در ردیف مدارسی که بعنوان بهترین مدرسه تهران، رتبه بندی می شوند؛ قرار گیرد.

۳۰ سال موفقیت در بهترین مدرسه تهران

دانش‌آموزان در بهترین مدرسه تهران، افرادی فعال، پرنشاط و آگاه هستند. علامه‌ای‌ها در فضایی تحصیل می‌کنند که هم در زمینه‌های مختلف استعدادیابی می‌شوند، هم به علائق‌شان احترام گذاشته می‌شود، هم به سرزندگی و پرنشاط بودن آنها، اهمیت داده می شود و هم اصول اصلی آموزشی مبتنی بر سرفصل‌های کتاب‌های درسی را به بهترین شکل می‌آموزند.
کسب بیش از ۳۲۰ مدال ارزشمند در جشنواره‌های پژوهشی داخلی و بین‌المللی در ۵ سال، حضور در مسابقات جهانی در رشته‌های پژوهشی، ازجمله در مسابقات رباتیک اتحادیه اروپا، ژاپن، آلمان، هلند و روسیه و شرکت در مسابقات جهانی رشته نانو در کشورهایی مثل لهستان، انگلستان، هند، کرواسی، مالزی، تایوان، روسیه، کره جنوبی و فرانسه، و کسب مدال‎های رنگارنگ از این رقابت‎ها، مدارس علامه طباطبایی را بعنوان یکی از بهترین مدارس تهران معرفی کرده است.
دانش‌آموزان مدارس علامه طباطبایی، در سه سال گذشته بیش از ۳۶۰ رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور سراسری کسب کرده‌اند. کسب بیش از ۶۰۰ مدال ارزشمند در المپیادهای کشوری و جهانی از دیگر افتخارات علامه‌ای‌ها در سال‌های اخیر است. بهترین مدرسه تهران بودن، چه در مقطع ابتدایی، چه در مقاطع متوسطه دوره اول و دوم، تلاشی همه جانبه می طلبد.

بهترین مدرسه دخترانه تهران

لیست بهترین مدرسه دخترانه و پسرانه تهران

«موسسه فرهنگی، آموزشی انديشه مهر علامه طباطبايی» مسئوليت نهايی ده واحد آموزشی مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی را در مقاطع ابتدایی، دوره اول و دوره دوم متوسطه را به شرح زیر بر عهده دارد:

برای ثبت نام علامه طباطبایی میتوانید به قسمت ستاد ثبت نام مراجعه نمایید.

مدارس برتر تهران : پیش دبستان و دبستان پسرانه و دخترانه

موسسه علامه طباطبایی ۳ واحد آموزشی پیش دبستان و دبستان دخترانه و پسرانه تهران را در مناطق نیاوران، پاسداران و تهرانپارس به عهده دارد.

پيش دبستان و دبستان پسرانه علامه طباطبايی – واحد نياوران

آدرس: نیاوران، خیایان شهید باهنر، نرسیده به میدان قدس، خیایان شفیعی، پلاک ۱۵

تلفن: ۲۲۷۱۱۳۵۱

پيش دبستان و دبستان پسرانه علامه طباطبايی – واحد پاسداران

آدرس: پاسداران، میدان هروی، خیایان وفامنش، کوچه مظفریان، پلاک ۱۹

تلفن: ۲۲۹۳۰۶۸۴

پيش دبستان و دبستان دخترانه علامه طباطبايی – واحد تهرانپارس

آدرس: تهرانپارس، بین فلکه دوم و چهاراه تیرانداز، خیایان شهید قره زیادنیا، ۱۶۲

تلفن: ۷۷۷۴۲۳۹۲

بهترین دبیرستان پسرانه تهران (مدرسه متوسطه تهران)

موسسه فرهنگی، آموزشی انديشه مهر علامه طباطبايی به عنوان بهترین دبیرستان پسرانه تهران ، مسئوليت نهايی ۷ واحد آموزشی دبیرستان پسرانه دوره اول و دوره دوم متوسطه را به عهده دارد.

دبيرستان پسرانه دوره اول علامه طباطبايی – واحد ميـرداماد

آدرس: خیابان شریعتی بعد از اتوبان همت، خیابان گل نبی، میدان شهید احمدی روشن، خیابان ساسانی پور، نبش خیابان مازیار

تلفن: ۲۲۹۲۷۹۷۵

دبيرستان پسرانه دوره اول علامه طباطبايی – واحد آبشنـاسان

آدرس: انتهای بزرگراه ستاری شما، به سمت ستاری جنوب، خروجی اول سمت راست، خیابان اخلاص، پلاک ۱۱

تلفن: ۴۴۸۳۲۸۰۱

دبيرستان پسرانه دوره اول علامه طباطبايی – واحد فـرمـانيـه

آدرس: نیاوران، خیابان باهنر، سه راه یاسر، پلاک ۲۴۴

تلفن: ۲۶۸۵۴۸۱۰

دبيرستان پسرانه دوره اول علامه طباطبايی – واحد گلستــان

آدرس:شهرک گلستان، بلوار گلها، نرسیده به میدان اتریش، جنب یاس هشتم، پلاک ۷۱

تلفن: ۴۴۷۰۵۲۹۱

دبيرستان پسـرانه دوره اول علامـه طباطبايی – واحد پاســداران

آدرس: پاسداران، میدان هروی، خیایان شهید افشاری، نبش گلستان دوم، پلاک ۴

تلفن: ۲۲۵۴۰۲۷۷

دبيرستان پسرانه دوره دوم علامه طباطبايی – واحد شریعتی

آدرس: خیابان شریعتی، بالاتر از ظفر، کوچه صادقیان، انتهای کوچه سمت راست، پلاک ۲

تلفن: ۲۲۸۵۴۰۵۵

دبيرستان پسرانه دوره دوم علامه طباطبايی – واحد فرمانیه

آدرس: نیاوران، خیابان باهنر، سه راه یاسر، پلاک ۲۴۴

تلفن: ۲۶۸۵۴۸۱۰
سوالات متداول

توجه به تفاوت های فردی دانش‌آموزان در آموزش، تقویت روحیه پژوهش‌گری علمی با برگزاری کلاس‌های رشته‌های متنوع پژوهشی، توجه به استعدادهای مختلف دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی برای فعالیت افراد در رشته‌های مورد علاقه و استعدادشان، فراهم کردن فضایی شاد و امن برای تحصیل دانش‌آموزان

شاید بتوان گفت مهمترین دستاورد تحصیل در بهترین مدارس تهران، آماده کردن دانش آموزان برای یک زندگی خوب از جنبه های مختلف است. دریافت خدمات مطلوب همراه با برنامه ریزی های منسجم در فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و هنری، آن هم زیر نظر اساتید برجسته می تواند از جمله مزایای تحصیل در بهترین مدرسه تهران باشد.

دانش‌آموزان مدارس علامه طباطبایی چند بعدی پرورش می‌یابند؛ هم خوب درس می‌خوانند و تخصصی ورزش می‌کنند و هم در رشته‌های پژوهشی فعالیت کرده و در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی شرکت می‌کنند. علامه‌ای‌ها همچنین با نشاط پرامید در فعالیت‌های فرهنگی شرکت می‌کنند. یکی از مهمترین اولویت های مسئولان مدارس علامه طباطبایی، «تقویت شوق یادگیری» در دانش آموزان است.

پیش دبستان و دبستان دخترانه تهرانپارس

۵/۵ - (۳۶ امتیاز)

دیدگاه های بهترین مدرسه تهران [مدارس برتر پسرانه و دخترانه]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *