۵۱ مدال طلا، نقره و برنز جهانی

کسب ۴۵۰ مدال در المپیادهای جهانی و کشوری

دانش آموزان مدارس مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۲ بیش از ۴۵۰ مدال طلا، نقره و برنز در المپیادهای جهانی و کشوری کسب کرده اند. این موفقیت منحصر به فرد، حاصل تلاش دانش آموزان مستعد در ۲۰ مدرسه مجتمع علامه طباطبایی، دبیران کاردان و حرفه ای، مشاوران زبده و کادر اجرایی دلسوز است.

دانش آموزان مدارس مجتمع علامه طباطبایی تا سال گذشته بیش از ۵۱ مدال رنگی در المپیادهای جهانی و ۳۹۹ مدال ارزشمند در المپیادهای علمی کشوری، در رشته های ریاضی، کامپیوتر، فیزیک، نجوم، شیمی، زیست شناسی و سلولهای بنیادی کسب کرده اند.

مسیر موفقیت دانش آموزان علامه ای تا رسیدن به بالاترین سطوح علمی بین المللی و کشوری، از واحد ادونس مجتمع علامه طباطبایی در پایه نهم آغاز می شود و در دوره دوم متوسطه – واحد ادونس- ادامه پیدا می کند.

پیش نیاز ورود به «واحد ادونس» در پایه نهم، دارا بودن آمادگی علمی در پایه هفتم و هشتم، با شرکت در طرح ادونس است.

برگزاری کلاس هاي المپياد در قالب «باشگاه المپیادی ها» يکی از مهمترین برنامه های آموزشی مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبايی است. باشگاه المپيادی ها با هدف بالابردن سطح دانش، عمق دهي به مفاهيم و توانايی تفکر و حل مسئله در دانش آموزان دبيرستان های دوره اول و دوم تاسيس شده است. دانش آموزان علامه ای که در کلاس های المپیاد شرکت می کنند با آموزش عمیق مفاهیم درسی برای مسابقات کشوری و بین المللی آماده می شوند.

برنامه هاي المپيادی دانش آموزان مجتمع علامه طباطبایی از پایگاه تابستانی هر سال تحصیلی آغاز مي شود. در پايگاه های تابستانی مدارس، کلاس هايي براي دانش آموزان برگزار مي شود تا المپياد و رشته هاي آن به دانش آموزان معرفي شود. هدف از اين کار، تشخيص مسير علاقمندی و استعداد دانش آموزان است. با آغازسال تحصيلي، دانش آموزاني که در تابستان و در ارزيابي هاي مشاوران مدرسه، نتيجه بهتري کسب کرده اند براي حضور در دوره هاي ويژه علمي انتخاب مي شوند.

—– طرح ادونس، راه ورود به مدرسه ادونس

دانش آموزان پایه هفتم و هشتم مدارس علامه طباطبایی با شرکت در «طرح ادونس» آماده ورود به «واحد ادونس» در پایه نهم می شوند.

هدف از برگزاری «طرح ادونس» صرفا بالابردن سطح آموزشی دانش آموزان نیست، بلکه میخواهد دانش آموزان را از قالب کلیشه ای فکر کردن در دروس مختلف خارج کند، تا هم در پایه نهم ادونس دچار افت تحصیلی نشوند و هم دید عمیقتری نسبت به ریاضی و علوم پیدا کنند.

دانش آموزان براساس فعالیت ها و نمراتشان در طرح ادونس پایه هشتم و نظرات دبیران، برای ورود به «واحد ادونس» در پایه نهم انتخاب می شوند.

طرح تازه تاسیس ادونس هفتم و هشتم که برای نخستین بار بین مدارس دبیرستان های دوره اول کشور برگزار می شود، به صورت چهارده هفته در طول سال تحصیلی در روزهای پنجشنبه و شامل چهار زنگ است.

—– رشد تفکر در طرح ادونس

دانش آموزان در زنگ های ریاضی «طرح ادونس» تفکر منطقی و انتقادی شان را تقویت می کنند.

آن ها یاد می گیرند که ریاضی چیست و چطور باید مسائل آن را منطقی تحلیل کرد. نگاه جستجوگرانه علمی در کلاس با تعامل معلم و دانش آموزان، هدف اصلی آموزش فیزیک در «طرح ادونس» است. دانش آموزان همچنین با شرکت اختیاری در پروژه «لیگ حل مسئله» می توانند وارد یک ماراتن علمی پرهیجان شوند. دبیران و اساتید طرح ادونس مجتمع علامه طباطبایی، از مدال آوران المپیادهای کشوری و جهانی و رتبه های برتر کنکورهای سال های قبل انتخاب می شوند. در تمامی کلاس های طرح ادونس، محیطی بسیار شاد و کنجکاوی برانگیز حاکم است.

—– مدرسه ادونس؛ ۲ مسیر در پایه دهم

علامه ای های علاقه مند از پایه نهم وارد «واحد ادونس» می شوند. دانش آموزان در تابستان ورودی پایه نهم با شش رشته المپیادی آشنا شده و یکی را برای آموزش در سال تحصیلی انتخاب می کنند. آن ها در پایه نهم دو روز در هفته در کلاس های ویژه المپیاد و سه روز دیگر در کلاس های معمولِ پایه نهم شرکت می کنند. البته هیچ درسی از دروس مصوب آموزش و پرورش حذف نمی شود بلکه زمان تدریس آن ها اندکی فشرده می شود. دانش آموزان پایه نهم «واحد ادونس» در پایان سال تحصیلی و با شروع پایه دهم، به دو گروه تقسیم می شوند: «ادونس المپیاد» و «ادونس کنکور». دانش آموزانی که برای ادامه مسیر المپیاد مناسب باشند، در پایه دهم در گروه «ادونس المپیاد» و در رشته تخصصی خود به تحصیل ادامه می دهند. بقیه ادونسی ها هم برای کسب رتبه های برتر در کنکور، وارد گروه «ادونس کنکور» می شوند.