اهداف و برنامه های شورای فرهنگی و ورزشی مجتمع علامه طباطبایی

برگزاری جشنواره ها، پرورش دانش آموزان چند بعدی

پرورش دانش آموزاني با مهارت و چندبعدي، یکی از وظایف اصلی «شوراي فرهنگی و ورزشی» مجتمع علامه طباطبایی است.

پرورش استعدادها در رشته های فرهنگی و ورزشی، تقویت پشتکار و تلاش مستمر براي رسيدن به هدف، بالا بردن نشاط، توجه به ورزش هاي عمومي و برنامه ریزی برای برگزاري مسابقات در رشته های فرهنگی و ورزشی از جمله وظايف اصلی «شوراي فرهنگی و ورزشی» مجتمع علامه طباطبايي است.

—– پیگیری اهداف در قالب برنامه

«شوراي فرهنگی و ورزشی» این اهداف را در قالب تشکیل کلاس های مختلف درکانون های فرهنگی و هنری مدارس، توليد محتواي فرهنگي، زنگ های ورزش، اردوهای متنوع، جشنواره‎های فرهنگی، هنری و ورزشی، برنامه های مناسبتی، برگزاری جلسات آموزش خانواده و … دنبال می کند.

 

—– برنامه های اختصاصی مدارس

«شوراي فرهنگي و ورزشی» عناوين و سرفصل هاي کلی برنامه هاي فرهنگي و ورزشی را به مدارس علامه طباطبايي ابلاغ مي کند. مدارس در جزییات برگزاری برنامه ها مثل انتخاب مقصد اردوها یا رشته های جشنواره های ورزشی اختيار عمل دارند. هر مدرسه با توجه به منطقه اي که در آن واقع شده است، امکانات مدرسه، نظر انجمن اولياء و مربيان و شوراي دانش آموزي، جزييات برنامه هاي واحد خود را تدوين مي کند.

—– جشنواره های متنوع برای علامه ای ها

سیاست گذاری و برگزاری جشنواره ها، يکي از مهمترین وظايف «شوراي فرهنگـي و ورزشـی» مجتمـع علامه طباطبایی است. جشنواره هاي همساز (در زمينه موسيقي) و بهشت انس (در زمينه فعاليت هاي قرآني و مذهبي) در مجتمع فرهنگي، آموزشي علامه طباطبايي برگزار مي شود. این جشنواره ها از جمله بزرگترين جشنواره هاي دانش آموزي در سطح تهران است.

———————————————————————————— از فوتبال و بسکتبال تا والیبال و تنیس ——————————————————————————-

زنگ های ورزش حرفه ای

زنگ هاي ورزش در مدارس علامه‎ طباطبايي با حضور مربيان ورزشي به صورت تخصصي برگزار مي شود. رشته هاي متنوعي از جمله فوتسال، واليبال، بسکتبال، شطرنج و تنيس روي ميز در زنگ هاي ورزش به علامه ای ها آموزش داده مي شود. زنگ هاي ورزش برای دانش آموزان مدارس علامه طباطبایی، صرفا زنگ بازي نيست و مانند ساير درس ها با جديت و هدفمند دنبال مي شود. بر اساس سياست هاي تدوين شده توسط «شوراي فرهنگی و ورزشی» مجتمع علامه طباطبایی، هر دانش آموز در هر پایه تحصيلي مي تواند يک رشته از پنج رشته ورزشي را انتخاب کرده و به صورت تخصصي آن را دنبال کند.

—– جشنواره های ورزشی درون مدرسه ای

مسابقات درون مدرسه اي (المپیاد ورزشي) همه ساله در مدارس علامه طباطبايي در رشته هاي مختلف برگزار مي شود. اين مسابقات، فرصتي براي علامه اي ها است تا قابليت هاي ورزشي خود را به نمايش بگذارند، استعدادهایشان را تقویت کنند و با همکلاسی ها و هم مدرسه ای هایشان رقابت کنند.

—————————————————————————————– کانون های فرهنگی و هنری ————————————————————————————-

یک روز برای فوق برنامه ها

فعالیت های کانون های فرهنگی، هنری مدارس مجتمع علامه طباطبایی با هدف آموزش مهارت های مختلف در دوران تحصيل دانش آموزان در مقطع متوسطه دوره اول، برنامه ریزی و اجرا می شود.

کلاس هاي کانون فرهنگي، هنري در هر مدرسه يک روز در هفته برگزار مي شود. هر واحد آموزشي، بر اساس برنامه ريزي هايي که قبل از شروع سال تحصيلي انجام مي شود، مجموعه کلاس هايي را در قالب فعاليت هاي فوق برنامه، براي دانش آموزان در نظر مي گيرد.

دانش آموزان براي شرکت درکلاس های کانون فرهنگی، هنری در هر سال تحصیلی با توجه به علاقه شان و همچنين نظر مربيان، يک رشته را انتخاب می کنند. رشته هاي کانون هاي فرهنگي، هنري در مدارس مختلف شامل طراحی ، خوشنويسي، کارگاه پرورش گل و گياه، تئاتر و هنرهاي نمايشي، عکاسي، اوريگامي، تئاتر، سرود، معرق و … هستند.

برگزاري برنامه هاي فرهنگي و مناسبتي از ديگر فعاليت هاي مدارس است. برگزاري مراسم هاي مذهبی، نماز جماعت و زيارت عاشورا، انجام مسابقات عکاسي و ثبت آثار خلاقانه، تجليل از دبيران و دانش آموزان برتر، برپایی جشنواره های خیریه و برگزاري اردوهاي تفريحي و بازديدهاي علمي از جمله فعاليت هاي دیگر فرهنگی مدارس مجتمع علامه طباطبايی است. سياستگذاري کلان کانون هاي فرهنگي، هنري مدارس توسط «شوراي فرهنگي و ورزشی» تدوين مي شود.