با رویکرد مدارس متوسطه دوره اول علامه طباطبایی و نظرات مدیران مدارس آشنا شوید

ثبت نام در مدارس متوسطه دوره اول علامه طباطبایی آغاز شد

پیش ثبت نام دبیرستان‌های پسرانه دوره اول مجتمع علامه طباطبایی (پایه های هفتم، هشتم و نهم) در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ از تاریخ ۱۴۰۳/۱۰/۱ آغاز شد.

ستاد ثبت نام مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی با صدور اطلاعیه ای (اطلاعیه شماره ۲) از متقاضیان ثبت نام در دبیرستان‌های دورۀ اول پسرانه علامه طباطبایی- واحدهای میرداماد، آبشناسان، فرمانیه، گلستان و پاسداران، دعوت کرد تا از اول دی‌ماه به سایت alameh.ir مراجعه نمایند و از طریق «صفحه ثبت نام» سایت، پیش ثبت نام خود را برای پایه‌های هفتم، هشتم و نهم در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ انجام دهند.

شرایط پذیرش چیست؟ برای ثبت نام چه مراحلی را طی کنیم؟

بر اساس اطلاعیه شماره ۲، شرایط پذیرش متقاضیان ثبت‌نام در دبیرستان‌های پنچ گانۀ مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی، «دارا بودن ارزیابی خیلی خوب یا معادل آن در کارنامه نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی یا کارنامه نوبت اول پایه ششم ابتدایی، از شرایط پذیرش دانش آموز» اعلام شده است.

در این اطلاعیه، «داشتن معدل بالای ۱۹/۵ در پایه هفتم و هشتم»، «شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره قبولی» و «شرکت در مصاحبه» بعنوان شرایط پذیرش دانش آموز در میان پایه (پایه‌های هشتم و نهم) ذکر شده است.

در این اطلاعیه، مراحل ثبت نام در مدارس علامه طباطبایی به این شرح ذکر شده است: «ابتدا از طریق سایت «www.alameh.ir» به صفحه ثبت نام مراجعه کنید. پس از خواندن اطلاعیه و شرایط پذیرش وارد “سامانه ثبت نام” شوید و اطلاعات اولیه را ثبت کنید. کد و رمز عبور را دریافت کنند. سپس اطلاعات خواسته شده را تکمیل کرده و تایید نهایی از سامانه را دریافت کنید.» ستاد ثبت نام مجتمع علامه طباطبایی، در ادامۀ اطلاعیۀ پذیرش متقاضیان مدارس دورۀ اول متوسطه آورده است: «شرکت در جلسۀ توجیهی حضوری و آزمون، مرحلۀ بعدی پیش ثبت نام در دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی است. در صورت قبولی در آزمون، متقاضیان برای مصاحبه به واحدهای انتخابی شان دعوت می شوند.»
متقاضیان می توانند بر اساس محل سکونت خود، واحدهای میرداماد، آبشناسان، فرمانیه، گلستان، پاسدران و ادونس کنکور را انتخاب نمایند: «پیش ثبت نام، زمانی در سامانه به اتمام می رسد که رسید ثبت نام نمایش داده شود.» ستاد ثبت نام به خانواده ها پیشنهاد کرده است که با توجه به سیستم آموزشی یکسان مدارس پنج گانه دوره اول علامه طباطبایی، واحدهایی را انتخاب کنند که به محل زندگی شان نزدیک تر است.

آزمون ورودی از چه درس‌هایی انجام است؟

بر اساس اطلاعیه شماره ۲ ستاد ثبت نام، پس از انجام پیش ثبت نام در سایت www.alameh.ir ، دانش آموزان و اولیای آنها با برنامه‌ای از پیش تعیین شده، در جلسات توجیهی حضوری و آزمون ورودی شرکت می کنند.

سوالات آزمون پایه هفتم از درس‌های ریاضی، علوم و هوش طراحی شده اند. دانش آموزان متقاضی ورود به میان پایه ها (هشتم و نهم) نیز به سوالاتی از دروس ریاضی، علوم، فارسی، عربی و انگلیسی پاسخ می دهند.

 نتایج آزمون ورودی مدارس دوره اول متوسطه، ۷۲ ساعت بعد برگزاری جلسه آزمون، از طریق پیامک و تلفن به اطلاع خانواده‌ها خواهد رسید.

سند رویکردهای آموزشی دوره اولی ها؛ آموزش در سه سطح

درسند رویکردهای آموزشی مدارس دورۀ اول علامه طباطبایی، مدرسۀ خوب، فضایی توصیف شده است که دانش‌آموزان در آن شوق آموختن داشته باشند: « مدرسه خوب از نگاه مجتمع علامه طباطبایی، جایی است که دانش آموزان در آن شوق آموختن داشته باشند، بتوانند خوب فکر کنند، یاد بگیرند چطور مسائل مختلف زندگی شان را حل کنند، مسئولیت پذیر باشند و فرآیند آموزش در آن به صورت شاداب برقرار باشد.» برای رسیدن به این اهداف اساسی، برنامه های آموزشی دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی در سه سطح طراحی شده است: «سطح اول، کتاب های درسی است. هدف این است که دانش آموزان مفاهیم کتاب های درسی را عمیق یاد بگیرند، موضوعات را جستجوگرانه کاوش کنند و پرسشگری بیاموزند.
در سطح دوم هم، با کتاب های مجموعه تمرینات علامه طباطبایی و کارهای تکمیلی که در دبیرستان های دوره اول انجام می شود، فهم دانش آموزان ازموضوعات، عمیق و گسترده تر می شود.»
بنا بر سند رویکردهای آموزشی مجتمع علامه طباطبایی، سطح سوم آموزش در مدارس متوسطۀ دورۀ اول، آموزش های انتخابی است: «در سطح سوم، آموزش انتخابی برای دانش آموزان در نظرگرفته می شود. کلاس های رباتیک، نانو، هوافضا، نجوم، انیمیشن، کدنویسی و زیست پزشکی در پژوهش و کلاس های طرح ادونس برای دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم در آموزش، از جمله این کلاس های انتخابی است.» برای مطالعه سند رویکردهای آموزشی مدارس متوسطه دوره اول علامه طباطبایی این لینک را باز کنید.

مدیران مدارس متوسطه دوره اول علامه طباطبایی چه می گویند؟

مدیران مدارس پنچ‌گانۀ متوسطۀ دورۀ اول علامه طباطبایی (واحدهای پسرانه میرداماد، آبشناسان، فرمانیه، گلستان و پاسداران)، در گفت و گو با وب‌سایت مجتمع، رویکردهای مدارس‌شان در سال تحصیلی جاری، تشریح کرده اند.

«دارا امانی» مدیر واحد میرداماد در توضیحِ قهرمانی دانش آموزان در رشته نانو می گوید: «تصاویرِ بنرها، فقط بخشی از افتخاراتی است که دانش آموزان ما در جشنواره های بین المللی کسب کرده اند.» به گفته امانی، امسال در واحد میرداماد چهار رشته اصلی پژوهشی برای دانش آموزان در نظرگرفته شده است: «دانش آموزان در دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد، در چهار رشته نانو، رباتیک، انیمیشن و هوافضا آموزش می بینند. هدف اصلی آموزش این رشته ها، آشنا کردن دانش آموزان با مفاهیم اساسی تحقیق و پژوهش، مهارت آموزی در کنار آموزش، یادگرفتن کارگروهی و در نهایت حضور موفق در جشنواره های پژوهشی بین المللی و ملی است.» متن کامل مصاحبه مدیر دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد میرداماد را اینجا بخوانید.

«محسن ایرجی» مدیر دبیرستان دورۀ اول علامه طباطبایی- واحد آبشناسان، دربارۀ مهمترین رویکرد سال جاری مدرسه اش می گوید: «تقویت کارگروهی بین دانش آموزان، از مهمترین رویکردهای امسال دبیرستان دورۀ اول علامه طباطبایی- واحد آبشناسان است.» این را محسن ایرجی می‌گوید و ادامه می دهد: «مدرسه، یک اجتماع کوچک و بستر مناسبی است تا دانش‌آموزان تجربیات جدید کسب کنند.» علاوه بر آموزش‌های رسمی، آموزش‌های علمیِ تکمیلی و پشرفته نیز در واحد آبشناسان، رونق دارد. برگزاری «طرح ادونس» برای پایه‌های هفتم و هشتم و برگزاری دورۀ پیشرفته «ادونس» برای پایۀ نهم، با استقبال دانش آموزان مواجه شده است. این دوره‌ها، علاقه‌مندان را برای آزمون ورودی واحد «ادونسِ کنکور» در پایۀ دهم آماده می‌کند. سیستم آموزشی این واحد متوسطۀ دورۀ دومی، برای کسب رتبه‌‎های برتر در کنکور سراسری طراحی شده است. متن کامل مصاحبه مدیر دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد آبشناسان را اینجا بخوانید.

«علی تیموری» مدیر دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد فرمانیه از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ خبر می دهد و با اشاره به تاثیر فعالیت های متنوع پژوهشی دانش آموزان بر بهبود فضای تحصیلی‌شان می افزاید: «هدف‌مان این است که دانش آموزان در یک برنامه مشخص، دستاوردهایشان را ببینند تا اعتماد به نفس و انگیزه‌شان برای ادامه فعالیت‌های پژوهشی تقویت شود. تماشای نتایج فعالیت‌های بچه‌ها برای خانواده‌ها هم خوشایند خواهد بود.» مدیر واحد فرمانیه معتقد است حضور در کلاس های پژوهشی مدرسه، باعث ارتقاء فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان می‌شود: «اولین ویژگیِ شرکت در برنامه‌های پژوهشی، تقویت کارِ گروهی در نوجوانان است. دانش آموز با مشارکت در فعالیت‌های تیمی می تواند مهارت های مختلفی یاد بگیرد و شخصیت فردی و آموزشی اش را توسعه دهد.» متن کامل مصاحبه مدیر دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد فرمانیه را اینجا بخوانید.

«امین غفاری» مدیر دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان شد، شعارِ مدرسه اش را یک مصرع از یک شعر بر می‌شمرد: «این گلستان، همیشه خوش باشد…» وی رویکرد رویکرد اصلی همه فعالیت های واحد گلستان، رسیدن به «حالِ خوش» می داند: «شعارمان در واحد گلستان، ایجادِ فضایی است که حالِ دانش آموزان در آن خوب باشد. بنابراین همۀ ارکان مدرسه باید به نحوی رفتار کنند که این احساس در دانش آموز به وجود بیاید. بعد از آن، به سراغ درس و اخلاق می رویم.» متن کامل مصاحبه مدیر دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد گلستان را اینجا بخوانید.

«تورج قاسمی» مدیر دبیرستان دوۀ اول علامه طباطبایی- واحد پاسداران، در تشریح رویکردهای آموزشی- فرهنگی مدرسه می‌گوید: «توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان، یکی از مهمترین رویکردهای واحد پاسداران است. دانش آموزان مدرسۀ ما، چند بعدی پرورش می یابند.» وی می افزاید: «کادر اجرایی، مربیان و مشاوران مدرسه، دانش آموزان را تشویق می‌کنند تا در فعالیت های متنوع علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی شرکت کنند. چرا که معتقدیم شرکت در فعالیت های مختلف، بستر مناسبی است برای شناخت و رشد استعدادها.» متن کامل مصاحبه مدیر دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد پاسدران را اینجا بخوانید.

ویدیوی آموزشی نحوه ثبت نام در مدارس مجتمع علامه طباطبایی برای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ را اینجا ببینید.

اخبار پیشنهادی