رویکردهای کلی آموزش در دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی

آموزش دوره اولی ها در سه سطح

مدرسه خوب از نگاه مجتمع علامه طباطبایی، جایی است که دانش آموزان در آن شوق آموختن داشته باشند، بتوانند خوب فکر کنند، یاد بگیرند چطور مسائل مختلف زندگی شان را حل کنند، مسئولیت پذیر باشند و فرآیند آموزش در آن به صورت شاداب برقرار باشد. برای رسیدن به این اهداف اساسی، برنامه های آموزشی دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی در سه سطح طراحی شده است.

سطح اول، کتاب های درسی است. هدف این است که دانش آموزان مفاهیم کتاب های درسی را عمیق یاد بگیرند، موضوعات را جستجوگرانه کاوش کنند و پرسشگری بیاموزند. در سطح دوم هم، با کتاب های مجموعه تمرینات علامه طباطبایی و کارهای تکمیلی که در دبیرستان های دوره اول انجام می شود، فهم دانش آموزان ازموضوعات، عمیق و گسترده تر می شود.

در سطح سوم، آموزش انتخابی برای دانش آموزان در نظرگرفته می شود. یعنی علامه ای های دوره اول دبیرستان می توانند علاوه بر برنامه های رسمی مدرسه، براساس استعداد و علاقه شان رشته های دیگری را هم انتخاب کنند. کلاس های رباتیک، نانو، هوافضا، نجوم، انیمیشن، کدنویسی و زیست پزشکی در پژوهش و کلاس های طرح ادونس برای دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم در آموزش، از جمله این کلاس های انتخابی است. همچنین در زنگ های ورزشی هم این امکان وجود دارد که بتوانند رشته های متنوعی را انتخاب کنند.
«توجه به تعداد زنگ های ریاضی» و «جداسازی زنگ های شیمی، فیزیک، زیست شناسی و زمین شناسی در درس علوم»، از جمله اولویت های بخش آموزش مدارس دوره اول است.

در این مدارس، به درس «مطالعات اجتماعی» توجه ویژه ای می شود و در «درس ادبیات» نیز املاء و نگارش از هم جدا شده اند. در دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی همچنین «دو زنگ برای ورزش» و «دو زنگ برای تدریس زبان ترمی» (در شش سطح آموزشی در هر پایه) در نظر گرفته شده است.

برگزاری «آزمون های تشریحی میان ترم»، «آزمون های تستی جامع و آزمون نردبام و پیشرفت تحصیلی»، از دیگر برنامه های بخش آموزش مدارس است. «بازدیدهای علمی» و «کلاس های فرهنگی و هنری با گرایش های انتخابی» نیز جزو برنامه مدارس دوره اول متوسطه علامه طباطبایی است.

اخبار پیشنهادی