جلسه سالانه هیات موسس با مدیران مدارس دوره اول برگزار شد

راهبردها چه بود؟ مدیران چه گفتند؟

جلسه سالانه هیات موسس مجتمع علامه طباطبایی با مدیران مدارس دوره اول متوسطه، با حضور حاج حسن توفیق و یاسر توفیق حق، بعنوان اعضای هیات موسس، چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ در ستاد مجتمع برگزار شد.

حاج حسن توفیق حق، در ابتدای این جلسه با قرائت آیه دوم سوره جمعه، بر اهمیت تعلیم و تربیت تاکید کرد و آن را ماموریت مهم انبیاء و پیامبران دانست: «هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ – اوست که در میان مردم بی سواد، پیامبری از خودشان برانگیخت تا آیات او را بر آنان بخواند و آنان را [از آلودگی های فکری و روحی] پاکشان کند و به آنان کتاب و حکمت بیاموزد، و آنان به یقین پیش از این در گمراهی آشکاری بودند.»

 وی با تشریح دوره زمانی رسالت پیامبر اسلام (ص) افزود: «مسئولیت تعیلم و تربیت امت، زمانی بر دوش پیامبر (ص) گذاشته شده بود که ایشان با جامعه ای منحط از نظر اخلاقی مواجه بود. متاسفانه جنگ و خونریزی از ارزش های جامعه آن زمان بود. در چنین جامعه ای، این مسئولیت به پیامبر (ص) سپرده شد.» حاج حسن توفیق حق ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست ها علیه مردم غزه، با فلسطینیان مظلوم ابراز همدردی کرد.

عضو هیات موسس مجتمع علامه طباطبایی در بخش دیگری از سخنانش، بودن در کسوت معلمی را یک نعمت الهی دانست و افزود: «خدا را شاکریم که این نعمت را به ما عطا فرمود. انشالله ما هم بتوانیم در این راه، رضایت خداوند را کسب کنیم.» وی از همه مدیران مجتمع خواست تا در انجام امور، هم افزا عمل کنند: «امیدوارم با کمک به یکدیگر و هم افزایی در انجام کارها، مجتمع علامه طباطبایی بتواند در مسیر رفع مشکلات و ارتقاء سازمانی، همواره سربلند باشد.»

در جلسه سالانه هیات موسس مجتمع علامه طباطبایی، با مدیران مدارس پنج گانه دوره اول متوسطه، علاوه بر مصطفی جوادزاده، مدیر مجتمع و صادق بازوی، مسئول آموزش مقطع متوسطه دوره اول و دوم، دارا امانی (مدیر واحد میرداماد)، محسن ایرجی (مدیر واحد آبشناسان)، ابراهیم آصف (مدیر واحد فرمانیه)، امین غفاری (مدیر واحد گلستان) و تورج قاسمی (مدیر واحد پاسداران) حضور داشند.

توفیق حق: تمرکزمان روی تقویت ثبات و افزایش کیفی فعالیت هاست

یاسر توفیق حق، عضو هیات موسس مجتمع، در این جلسه، ضمن تشکر از زحمات مدیر مجتمع و همه مدیران و همکاران مدارس دوره اول در سال گذشته، استراتژی دو سال آینده را ترسیم کرد: «تمرکز فعالیتهای هیات مدیره در دو سال آینده، تقویت ثبات و  افزایش کیفی فعالیت های مجتمع خواهد بود. در این راستا تبیین نظام ارزیابی عملکرد با کمک دیگر ارکان مجتمع در حال  تدوین است.»

 وی با تاکید بر اهمیت بالای کیفیت نیروی انسانی در ارتقاء سطح فعالیت های مجتمع اضافه کرد: «در حوزه های آموزشی، فرهنگی، اداری، مالی، ثبت نام و…  شاخص های عملکرد مطلوب در حال تبیین است که به مرور زمان به اطلاع مدیران خواهد رسید.» توفیق حق شاخص عملکرد مطلوب شهریه را از جمله شاخص هایی دانست که پیش از این در اختیار مدیران قرار گرفته است.

جوادزاده: نظام ارزیابی کمک می کند ضعف ها را شناسایی کنیم

مصطفی جوادزاده ، مدیر مجتمع علامه طباطبایی در سخنان خود ضمن تشکر از دلسوزی همه همکاران شاغل در مدارس دوره اول به ویژه مدیران در انجام تعهدات سازمانی، بازگشایی آبرومند مدارس در آغاز مهرماه را نمونه خوبی از همراهی سازمانی همه پرسنل دانست و افزود: «از آقای ایرجی بابت سال ها فعالیت در بخش آموزش مجتمع قدردانی می کنم. ایشان برای تمرکز بیشتر بر امور مدرسه آبشناسان این مسئولیت را به همکار خوب مان، آقای بازوی واگذار کردند.»

وی بر اهمیت دریافت به موقع شهریه در انجام تعهدات سازمانی تاکید کرد و خواستار بودجه ریزی دقیق و پایبندی جدی به بودجه بندی های مصوب شد: «نظام ارزیابی مدارس در حال تکمیل است. این ارزیابی ها کمک می کند حوزه هایی را که ضعف داریم شناسایی کنیم و در جهت تقویت آن اقدام نماییم.» جوادزاده خواهان فعال کردن برنامه های عصرگاهی و فوق برنامه در مدارس دوره اول شد.

مدیران مدارس در جلسه سالانه چه گفتند؟

در این جلسه، مدیران مدارس دوره اول دیدگاه های خود را طرح کردند. تورج قاسمی، مدیر واحد پاسداران که یکی از با سابقه ترین همکاران مجتمع است، ضمن تشکر از نگاه فرهنگی هیات موسس، خواستار تاسیس مقطع دوره دوم متوسطه در واحد پاسداران شد: «با توجه به نگاه مثبت اولیا به دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد پاسداران، درخواست اولیا تاسیس مقطع دوره دوم در این منطقه است.»

دارا امانی، مدیر واحد میرداماد با تاکید بر اینکه ارتقاء کمی و کیفی فعالیتها همواره در دستور کار همکاران این واحد بوده است گفت: «تلاش کنیم مشکلات را عمیق تر ببینیم و آسیب شناسی کنیم.» وی با انتقاد از برخی تصمیمات حلقه های میانی ستاد مجتمع که بعضا باعث به هم ریختن نظم مدارس می شود نقدپذیری را نکته ای مهم برای ارتقاء سازمانی دانست و افزود : «رفتار محترمانه و اخلاق مدارانه ویژگی شاخص مسئولان مجتمع از ابتدا تا کنون بوده است.»

محسن ایرجی، مدیر واحد آبشناسان با اشاره به خوش نامی مجتمع علامه طباطبایی، حضور خود در این جمع را باعث افتخار دانست و گفت: «با همه مشکلات و سختی هایی که شغل معلمی دارد اگر به عقب بر می گشتم باز هم معلمی را انتخاب می کردم. این فضای مقدس، بازدارنده از خیلی آسیب ها و خدای نکرده کج روی ها برای من بوده است.»

در انتهای این جلسه، امین غفاری، مدیر واحد گلستان ضمن تجلیل از شخصیت معنوی حاج آقای توفیق حق و تشکر از نقش حمایتی مدیران مجتمع گفت: «بخشی از موفقیت مدارس ناشی از این نقش حمایتی است. همواره به درایت و راستی مسولان بالادستی در مجتمع  اعتماد بوده است.» وی نظم و انضباط و برنامه ریزی خوب را در افزایش کیفیت فعالیت ها مهم ارزیابی کرد و افزود: «در عین حال باید توجه داشت تا فرآیند های بوروکراتیک مانع چابکی سازمان نشود.»

در پایان جلسه سالانه هیات موسس با مدیران مدارس دوره اول حاضران برای سلامتی آقای ناصر سلامی  معاون فرهنگی و دستیار اجرایی مدیر مجتمع دعا کردند.

 

خبر جلسه سالانه هیات موسس مجتمع علامه طباطبایی با مدیران مدارس متوسطه دوره دوم را اینجا بخوانید.

گزارش جلسه هیات موسس مجتمع علامه طباطبایی با مدیران مدارس ابتدایی هم در این لینک است.

اخبار پیشنهادی