آینده ما در گرو تلاش امروز است

مسابقات ربوکاپ ۲۰۱۷ ژاپن از سه شنبه، ۳ مرداد آغاز شده است. تیم های علامه طباطبایی به نمایندگی از ایران به ژاپن اعزام شده اند. در فاصله چند روز قبل از اعزام تیم های رباتیک علامه طباطبایی به مسابقات ربوکاپ ۲۰۱۷ در محل اردوی آماده سازی با اعضای تیم های اعزامی گفت و گو کردیم. در این گزارش صحبت های اعضای تیم allameh tabatabaei  را می خوانید. این تیم در لیگ شبیه ساز امداد و نجات رقابت می کند.

«محمدرضا قاضی مناس» از پایه هفتم در مدارس علامه طباطبایی درس خوانده است و سال بعد در پایه یازدهم درس می خواند. او از ادغام دو تیم می گوید: « تیم ما در مسابقات ایران اوپن ۲۰۱۷ چهارم شد و برای شرکت در مسابقات ربوکاپ جهانی تیم ما و تیم کو اسپیس علامه طباطبایی در هم ادغام شد.»

او در مورد مسابقات می گوید: «چون سال اول حضور ما در مسابقات جهانی است نمی توان در مورد کسب مقام نظر داد. ما فکر نمی کردیم در ایران اوپن به مرحله فینال برسیم، اما هر دو تیم علامه به فینال رسیدند و مقام هم آوردند. شاید در این مسابقات یک تیم بتواند مقام بیاورد.»

محمدرضا می گوید تا روز آخر اعزام برنامه را بهتر می کنند و تیم اعزامی کارها را در ژاپن ادامه می دهد. «نود درصد رقیبان ما دانشجو هستند به طوری که در ایران اوپن فقط سه تیم دانش آموزی حضور داشت که دو تیم علامه هم جزو آنها بودند.»

از ایران هوای تیم را دارند

«امیرحسین زارع» دانش آموز واحد پاسداران است. او هم از ایران با تیم در ارتباط است. او علاقه شخصی را عامل شرکت در کلاسهای رباتیک مدرسه علامه طباطبایی می داند.

امیر حسین ادامه می دهد: «هدف ما از ابتدا کسب مقام و سهمیه در ایران اوپن بود اما صادقانه بگویم که فکر می کردم کسب آن در سال اول غیر ممکن باشد. وقتی مقاله ما تایید شد و با تغییرات انجام شده در لیگ امیدوار شدیم و توانستیم مقام بیاوریم.»

امیر حسین از  تجربه شرکت در کلاسهای پژوهش می گوید: «در حالی که یک هفته از شروع پایگاه تابستانی گذشته است، ما از تفریح و حتی درس های تابستانی صرف نظر کردیم و برای موفقیت در این مسابقات تلاش کردیم چون می دانیم که در آینده ما تاثیر بسیاری دارد.»

برنامه را از نو نوشتیم

«سروش طاهری» دانش آموز پایه دهم پاسداران می گوید: «یکی از مهمترین مزایای مسابقات ایران اوپن برای ما وجود فضای رفاقت و همکاری بین تیم ها بود. ما با اعضای تیم های دیگر صحبت می کردیم و از آنها سوال می پرسیدیم و باعث شد که در مسابقات پیشرفت کنیم.»

او می گوید بعد از ایران اوپن خیلی قوی تر شده اند. «بعد از مسابقات ایران اوپن در زمینه برنامه نویسی پیشرفت چشمگیری داشتیم به طوری که بعضی از بخش های برنامه را به طور کل تغییر دادیم. تجربیات شرکت در ایران اوپن به ما کمک کرد که سطح برنامه را ارتقا دهیم.»

سروش ایده های بزرگی برای آینده رباتها دارد. او در این باره توضیح می دهد: « رباتی را مدنظر دارم که بتواند بیمار را ویزیت کند و بیماری او را تشخیص دهد و برایش دارو تجویز کند. رباتهای جراح در حال حاضر وجود دارند اما تحقیقات برای رباتی که بتواند بیماری انسان را تشخیص بدهد هنوز ادامه دارد.»

ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی