پیامبر مهربانی، الگوی آبشناسانی ها در کمک به همنوع

چهارمین جشنواره خیریه «پیامبر مهربانی» دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان، به روز اختتامیه رسیده است. دانش آموزان واحد ادونس و پایه هفتم، هشتم و نهم به ترتیب از ۶ اسفند تا به امروز میزبان دانش آموزان، اولیاء و معلمان آبشناسانی بودند تا همه با هم در این کار خیر شرکت کنند.

ایستگاه بازی و ایستگاه تغذیه

سالن غذاخوری واحد آبشناسان برای برگزاری جشنواره خیریه پیامبر مهربانی آماده شده است. چندین غرفه به همراه دو قسمت برای بازی های رایانه ای تجهیز شده و پذیرای مهمانان است.

«فرزین» دانش آموز پایه نهم، مسئول یکی از ایستگاه های بازی های رایانه ای است که ۵ تلویزیون و کنسول بازی دارد. او می گوید: « این تلویزیون ها و کنسول های بازی برای بچه ها است که از خانه به مدرسه آورده اند. خودم پلی استیشن را به همراه سی دی بازی فوتبال آوردم و به تلویزیونی که دوستم از اتاقش به اینجا آورده نصب کردم. استقبال از بازی های رایانه ای همیشه بیشتر از بخش های دیگر جشنواره بوده است.»

غرفه های زیادی در جشنواره به خوردنی اختصاص دارد. هر غرفه بین ۳ الی ۴ متصدی دارد و دو یا سه نفر مشغول درست کردن اسنک و ساندویچ و میلک شیک و شیرکاکائو و یا فروش گلدان های کوچک کاکتوس و گیاه های آپارتمانی هستند. چند نفری هم در سالن چرخ می زنند و بچه ها را دعوت می کنند تا از غرفه آنها خرید کنند.

رقابت برای جلب توجه مجری بازارچه

«جواد امانی»، مشاور پایه نهم واحد آبشنان مجری جشنواره خیریه است. مسئولان غرفه ها دور او جمع می شوند تا محصول غرفه شان را پشت میکروفن تبلیغ کند. امانی محصولات غرفه های مختلف را معرفی می کند و لا به لای حرف هایش موسیقی پخش می شود. «امیر» یکی از مسئولان غرفه ای است که مجری جشنواره اسنک های خوشمزه آن را معرفی می کند. او می گوید: «وسایل اولیه را از شب قبل تهیه کردیم و به همراه دستگاه ساندویچ ساز به مدسه آوردیم. هر چقدر که امروز بفروشیم به آقای معصومی (مربی فرهنگی واحد آبشناسان) می دهیم. پولی که بابت خرید لوازم اولیه درست کردن اسنک هزینه کردیم هم کمک خودمان به خیریه است.»

۴۰۰ دانش آموز غرفه داری را تجربه کردند

دانش آموزان هر پایه به نوبت از جشنواره دیدن می کنند. سالن غذاخوری از صبح تا زمان پایان جشنواره مملو از جمعیت است. معاون فرهنگی واحد آبشناسان می گوید: «امسال ۳۹ غرفه داریم که در هر غرفه ۳ یا ۴ نفر حضور دارند. در هر پایه دست کم ۱۲۰ نفر درگیر برگزاری جشن هستند. بسیاری از دانش آموزان و اولیاء برای گرفتن غرفه ثبت نام کردند اما متاسفانه به دلیل محدودیت تعداد غرفه نتوانستیم میزبان همه آنها باشیم.»

خرید مواد اولیه، پخت غذا، قیمت گذاری و فروش همه به عهده دانش آموزان است. سلامی می گوید: هرچقدر بچه ها در برنامه هایی از این دست شرکت کنند تمرینی می شود برای این که فرد موثری برای جامعه باشند. در زلزله کرمانشاه با این که ما به خاطر حضور در اردوی تفریحی برون شهری، فقط ۲۴ ساعت برای جمع آوری کمک ها زمان داشتیم، اما به حدی کمک های جنسی و نقدی به دست ما رسید که از تصورمان خارج بود. این نشان دهنده حس نوع دوستی و دستگیری از نیازمندان است که ما سعی داریم در این دانش آموزان نهادینه کنیم.»

به گفته سلامی در سال گذشته حدود ۱۲ میلیون تومان از جشنواره خیریه به دست آمد. مبلغ جمع آوری شده در این جشنواره به موسسه خیریه محک، شیرخوارگاه آمنه، کمیته امداد و چند موسسه دیگر اهدا می شود. ضمن این که ۱۴ خانواده نیازمند که از طرف همکاران معرفی شده اند، از طرف واحد آبشناسان تحت پوشش قرار گرفته اند.

تیم فوتسال پایه هفتم، مشاوران را برد و دور افتخار زد

همزمان با بازارچه خیریه، مسابقات ورزشی تحت عنوان همت عالی در سالن ورزشی در حال برگزار است. دانش آموزان بلیت می خرند و مسابقات فوتبال بین دانش آموزان با دبیران و کادر اجرایی و مشاوران را تماشا می کنند. «ناصر سلامی»، معاون فرهنگی واحد آبشناسان می گوید: «مسابقه فوتسال شور و هیجان بسیار زیادی در بین دانش آموزان ایجاد می کند. اول تیم های دانش آموزی با هم مسابقه می دهند. بعد تیم قهرمان با تیم کارگروه همان پایه رقابت می کنند. امروز تیم پایه هفتم موفق شد تیم کارگروه پایه هفتم را شکست دهد و دانش آموزان از این برد بیش از اندازه خوشحال شدند. دبیران هم با یک تیم در این رقابت شرکت می کنند. همه آبشناسانی ها به نحوی با جشنواره در ارتباط بوده و هستند.»

اخبار پیشنهادی