در کلاس های کار و فناوری واحد پاسداران چه می گذرد؟

دانش آموزان واحد پاسداران در کلاس های کار و فناوری، نرم افزار های فوتوشاپ، افترافکت، ورد و اکسل را یاد می گیرند.

امروزه مطالب درسی و سر فصل های آموزشی با گذشته تفاوت بسیاری دارد. بزرگ ترین عامل این تفاوت را شاید بتوان پیشرفت بشر در تکنولوژی و استفاده از نرم افزار های مختلف دانست. یکی از سر مطالبی که شاید بتوان با آموزش آن، دانش آموزان را خلاقانه تر و به نوعی با دیدی باز تر نسبت به آینده حرکت داد، آموزش نرم افزارهایی است که کاربرد آن در زندگی فردی هر کس، مهارت به شمار می آید. دانش آموزان دبیرستان پسرانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران در پایه های مختلف، در زنگ کار و فناوری مدرسه شان، نرم افزارهای متنوعی را یاد می گیرند. «مهدی مهرآبادی» دبیر درس کار و فناوری درباره این نرم افزارها می گوید: «هدف ما از آموزش این نرم افزارها به دانش آموزان ، علاوه بر بالا بردن مهارت های آن ها در مسائل مربوط به تکونولوژی، وسعت دادن به دیدشان در انتخاب رشته های مختلف است.» 
مهرآبادی درباره سر فصل های آموزشی دوره اولی های پاسداران در این کلاس ها می گوید: «در پایگاه تابستانی، فوتوشاپ مقدماتی را در ۶ جلسه با پایه های هفتم، هشتم و نهم کار کردیم. در طول سال تحصیلی با هفتمی ها نرم افزارهای وُرد، پاورپوینت و اکسل را جلو می بریم. دانش آموزان پایه هشتم هم در طول پایگاه تابستانی با نقاشی دیجیتال و طراحی پوستر آشنا شدند. در نیمسال تحصیلی دوم هم با هشتمی ها برنامه افترافکت را کار می کنیم.»
به گفته دبیر درس کار و فناوری واحد پاسداران، این درس در پایه نهم با رویکرد آشنایی با رشته ها و متناسب با فضای هدایت تحصیلی این پایه تدریس می شود: «در نیمسال تحصیلی اول، موضوع کار و فناوری نهمی ها، نقاشی دیجیتال بود اما با شروع نیمسال دوم با توجه به اهمیت بحث هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان، رشته های مربوط به کامپیوتر را به دانش آموزان معرفی کردم و هر دانش آموز موظف شد درباره یکی از این رشته ها تحقیق کن و به شکل پاورپوینت برای همکلاسی هایش توضیح دهد.»

اخبار پیشنهادی