گفت و گو با مدیر واحد فرمانیه دوره اول

۴ مدال جهانی در نانو و ۲ مدال رباتیک کسب کردیم

«تربیت دانش آموز خود آموز، بزرگترین هدف واحد فرمانیه در دوره اول متوسطه است.» این را ابراهیم آصف، مدیر دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد فرمانیه در گفت و گویی به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ می گوید و می افزاید: «منظورمان از دانش آموز خودآموز، دانش آموزی است که بتواند برای آموزش خودش برنامه ریزی کند. الان دانش آموزان پایه نهم واحد فرمانیه، با بهره گیری از آموزش مشاوران این مهارت را کسب کرده اند.» به گفته آصف، دانش آموز خودآموز مسئولیت پذیر است و می تواند بصورت حرفه ای تر و خونسردتر در دوره دوم متوسطه، خود را برای کنکور آماده کند.

مدیر دبیرستان دوره اول واحد فرمانیه، معتقد است که پس از دوره کرونا و رشد فضای مجازی، نسل دانش آموزی، مقداری با شرایط ایده آل فاصله گرفته است: «در تلاشیم تا این موضوع را ترمیم کنیم تا واحد فرمانیه هم به لحاظ آموزشی و هم به لحاظ فرهنگی و شرایط دانش آموزی در جایگاه مناسبی باشد.»

آصف: استقبال از کلاس های ادونس خوب بود

کلاس های ادونس برای پایه های هفتم و هشتم از مهمترین برنامه های آموزشی فوق برنامه در واحد فرمانیه است: «جدا از کلاس های ادونس که استقبال خوبی هم از آنها شده است، دانش آموزان در چهار رشته پژوهشی انیمیشن، هوافضا، رباتیک و نانو مهارت می آموزند.»

آصف، هدف از برگزاری کلاس های پژوهشی را آشنایی با علوم نوین ذکر می کند: «دانش آموزان واحد فرمانیه، سال گذشته در رشته نانو، ۴ مدال جهانی کسب کردند. همینطور در رقابت های بین المللی ایران اپن، ۲ مدال رشته رباتیک را بدست آورند. برنامه واحد فرمانیه، این است که امسال یک گام جلوتر باشد.»

مدیر دبیرستان دوره اول واحد فرمانیه، تقویت امور فرهنگی مدرسه را از جمله برنامه های امسال واحد فرمانیه بر می شمرد و از خانواده ها می خواهد تا همگام با مدرسه حرکت کنند: «اصلی ترین خواسته ما از اولیای محترم این است که به امور محوله از سوی مدرسه بطور جدی توجه کنند. چنین توجهی از سوی خانواده ها به دانش آموزان می آموزد که درخواست های مدرسه مهم است.»

برگزاری کلاس های آموزش خانواده و جلسات مشاوره، از جمله برنامه هایی است که ابراهیم آصف در بخش فرهنگی به آن اشاره می کند: «یک نفر روانشناس بصورت ثابت در مدرسه داریم که دانش آموزان و خانواده می توانند با تعیین وقت قبلی، مشاوره بگیرند. دانش آموز چه در مدرسه و چه در خانواده باید در محیطی امن و استاندارد رشد کنند. ما هم به اندازه امکان مان در این زمینه تلاش می کنیم.»

اخبار پیشنهادی