۲۵ عنوان برتر برای آبشناسانی ها از جشنواره ATFCUP

یازدهمین جشنواره علمی، پژوهشی مجتمع علامه طباطبایی با کسب رتبه های برتر توسط دانش آموزان آبشناسانی به پایان رسید.

مسابقات در ۱۶ لیگ در رشته های رباتیک (ربات ورزشی، ربات فوتبالیست، ربات تعقیب خط، ربات امداد فضای مشترک، ربات ماموریت غیر ممکن، ربات جنگجو) ، هوافضا (موشک آبی، گلایدر، هاورکرافت) ، برنامه نویسی (AI game)، نجوم، نانو، پزشکی و سازه ماکارونی (ستون فشاری) برگزار شد. به برندگان تندیس یادبود، گواهینامه شرکت در جشنواره و جوایز نقدی اهدا شد.

اسامی تیم های آبشناسانی که در جشنواره علمی پژوهشی علامه طباطبایی موفق به کسب مقام شدند را در ادامه می خوانید.

لیگ ربات مسیریاب در دو گرایش ساده و پیشرفته برگزار شد و عارف ذابح از دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان مدال نقره گرفت.

جنگجوهای آهنی

لیگ جنگجو از جذاب ترین بخش های جشنواره بود. رباتهای بزرگ و قوی برای شکست دادن همدیگر وارد پیست رقابت شدند. بخشی از کناره های پیست بدون لبه طراحی شده بود تا رباتها همدیگر را به بیرون پیست پرت کنند و امتیاز بگیرند. در وسط پیست نیز چاله ای وجود داشت که انداختن حریف در آن با امتیاز همراه بود. همچنین گیر انداختن حریف در گوشه پیست هم امتیاز داشت. در این لیگ ابتدا مسابقات سوپر تیم (همکاری دو تیم با هم) انجام شد و تیم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد فرمانیه و دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان (محمد جواد سلطانی -سپهر انصاری فرد- آروین پور زلفی-علیرضا حسین پور) اول شدند. در رقابت اصلی دو تیم به طور مشترک اول شدند.  همچنین جایزه بهترین طراحی به تیم واحد آبشناسان (محمد جواد سلطانی -سپهر انصاری فرد- آروین پورزلفی-علیرضا حسین پور) رسید.

ساخت ربات از صفر تا صد در چند ساعت

برای اولین بار بعد از مسابقات دانشگاه امیر کبیر، لیگ ماموریت غیر ممکن در یک جشنواره پژوهشی دانش آموزی برگزار شد. تیم های شرکت کننده با وسایل و ابزار یکسان باید در طول مدت مشخص یک ربات را با توجه به وظایف و خواسته هایی که از ابتدا مشخص شده است، بسازند. مسابقات این لیگ دو روز به طول انجامید و سه تیم از دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان مقام های اول تا سوم را به دست آوردند. آرین اعظمی و همایون مطلبی اعضای تیم قهرمان هستند. مهدی پور رحیمی، اشکان دهقانی و رادین لطفی زاده دوم شدند و ایلیا جهانبانی و امید قشلاقیان به مقام سوم رسیدند.

برگزیدگان علم پرواز و آیرودینامیک

در لیگ هوافضا گرایش گلایدر رتبه اول به تیمی از دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان(امیرضا افتخاری، علیرضا ناصری، علیرضا جعفری) رسید. تیم دیگری از همین واحد (مهبد عبدالهی ، سپهر قاسمی) دوم شد. تیم سوم هم از واحد آبشناسان بود. علی احدی رضا برزگر، امیرعلی برومندفر ، ایلیا قوامی اعضای تیم سوم هستند. در این لیگ دانش آموزان با توجه به آموخته های خود از علم مکانیک و آیرودینامیک و پرواز، گلایدر می سازند. هر گلایدری که بعد از پرتاب بیشترین مسافت را طی کند برنده مسابقه می شود.

قهرمانی آبشناسان در لیگ هاورکرافت

در لیگ هاورکرافت تیم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان (علیرضا سرتیپ زادی ، عرشیا علیپور) قهرمان شد.

مسابقه موشک ها با فشار آب

موشک آبی یکی از گرایش های جذاب رشته هوافضاست. در این رشته دانش آموزان موشک هایی می سازند که تنها با فشار آب چندین متر به بالا پرتاب می شوند. ارتفاع پرتاب و فرود در منطقه مشخص شده در تعیین تیم های برتر دخیل هستند. مقام دوم به صورت مشترک به تیم واحد آبشناسان (پرهام رحمانی – مانی بیاتی) و دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان رسید.

ارائه محققان نوجوان در سه رشته

سمینارهای علمی در سه رشته پزشکی، نانو و نجوم برگزار شد. دانش آموزان این رشته پس از تحقیق در مورد یک موضوع مقاله خود را با نرم افزار پاورپوینت ارائه دادند. دانش آموزان پوستر مقاله را نیز تحویل مسئولان مسابقه دادند که در محل ارائه نصب شد. جذابیت و جامعیت موضوع مقاله و ارائه بی نقص به همراه پوستر مناسب از موارد تاثیرگذار در امتیاز تیم ها بود.

در سمینار پزشکی رتبه سوم به دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان (محمدآل علی – محمد امین عمارتی) رسید.

بهترین پوستر حاصل تلاش محمدصدرا مختاری، محمد رهام طاهری زاده از واحد آبشناسان بود. نفرات برتر سمینار نانو

سمینار علمی نانو در دو مقطع دبیرستان دوره اول و دبیرستان دوره دوم برگزار شد و در مجموع ۹ تیم برتر معرفی شدند.

در مقطع دوره اول متوسطه تیم واحد آبشناسان ( آدرین حاجی حجت ، کوشا برهانی) رتبه سوم را از آن خود کرد. بهترین ارائه به دانش آموزان آبشناسانی، سینا محمد ابراهیم رسید.

ماراتن ۵ ساعته نجوم

دانش آموزان پژوهشگر در رشته نجوم در روز دوم مقاله های خورد را ارائه دادند. پس از ۵ ساعت ارائه مقاله هایی در مورد سیاره های فراخورشیدی، سیاهچاله ها و غیره، محراب ناصری – ایلیا بخشی از واحد آبشناسان اول شدند. تیم دیگری از واحد آبشناسان (ایلیا بهزاد زاده – سینا رحیمی نژاد) به مقام دوم رسید. جایزه بهترین پوستر به سینا رحیمی نژاد – ایلیا بهزاد زاده از واحد آبشناسان رسید و بردیا فرهادی دیگر دانش آموز واحد آبشناسان جایزه بهترین ارائه را گرفت.

برنامه نویسی یک بازیکن فوتبال

در لیگ برنامه نویسی (AI game) رقابت فوتبال برای تیمها در نظر گرفته شد. آنها باید در مورد فوتبال و گل زدن فکر کرده و برنامه می نوشتند. هر دو ربات داشت و باید استراتژی های دفاع و حمله را برای آنها طراحی می کرد. روز اول به آموزش اختصاص داشت و روز دوم تیمها پس از تکمیل برنامه با هم مسابقه دادند. پس از انجام مسابقات تیم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان (یاشار مهربان- آرین حیدری) اول شد.

ساخت بازی دو بعدی

در لیگ بازی سازی تیمها با نرم افزار ساخت بازی دو بعدی در سبک پلتفرمر یک بازی را از ابتدا تا انتها در مدت ۶ ساعت ساختند. دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان (پارسا طاهری – معبد بمانی – آرشام رستمی – کیارش کیایی) قهرمان شد. تیم دیگری از واحد آبشناسان (باربد ظهور فاضلی – پارسا عابد پور – محمدرضا شایگان فر – معین ابراهیم پور) به مقام دوم رسید .

جوایز دیگری هم در این لیگ به تیم ها اهدا شد. تیم واحد آبشناسان ( سامان معتمدی – ونداد فرنودی – حسین رمضانی)  جوایز بهترین هوش مصنوعی و فنی ترین تیم را کسب کرد. هیئت داوران لیگ بازی سازی جایزه ویژه را به مانی باطنی، بنیامین شمسایی، علی مقدادی و سوزنده حصاری از واحد آبشناسان اهدا کرد.

اخبار پیشنهادی