«چالش اراده ها»؛ مسابقه ای برای بهتر شدن

«چالش اراده ها» یک مسابقه ۷۵ روزه برای ایجاد تغییر مثبت در رفتار است. دانش آموزان هر سه پایه به همراه خانواده ها می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

«حامد معصومی»، مربی پرورشی واحد آبشناسان در مورد «چالش اراده ها» به خبرنگار سایت علامه طباطبایی گفت: «بنا به صحبتهای آقای یاسر توفیق حق، مدیر موسسه علامه طباطبایی مبنی بر ایجاد انگیزه و شوق رقابت در دانش آموزان، ما در معاونت فرهنگی واحد آبشناسان مسابقه ای با عنوان «چالش اراده ها» را طرح ریزی کردیم. «چالش اراده ها» مسابقه ای است که در ۵ رشته درسی، تناسب اندام، بهداشت فردی، مسئولیت پذیری و اخلاق زیبا برگزار می شود. پدر و مادر دانش آموز در این مدت رفتار فرزندشان را رصد می کنند و به پیشرفت و تغییر او نمره می دهند. نمره ای که والدین به فرزندشان می دهند به اطلاع دانش آموز نمی رسد. برای این که رتبه بندی مسابقه دقیق تر باشد کارگروه هر پایه هم یک نمره به دانش آموزان شرکت کننده می دهد.»

وی افزود: «چالش اراده ها از ۲۱ اسفند شروع می شود و تا ۲۵ اردیبهشت یعنی بعد از آزمون جامع سوم ادامه دارد. هر دانش آموز باید حداقل در سه رشته ثبت نام کند که یکی از آنها حتما رقابت درسی است. دانش آموزان از طریق اولیا می توانند در «چالش اراده ها» ثبت نام کنند یعنی اولیاء با مدرسه تماس می گیرند و حضور خود و فرزندشان را در مسابقه اعلام می کنند.

تغییر در سبک زندگی با چالش اراده ها 

معصومی با بیان این که در «چالش اراده ها» ایجاد انگیزه و تغییر در سبک زندگی و رفتار فردی است، گفت: «هر کسی که کار خوبی را به مدت ۷۵ روز انجام دهد قطعا جزو عادت های او می شود. در «چالش اراده ها» هم دانش آموز و هم اولیاء در مدت طولانی چند رفتار پسندیده را آگاهانه انجام می دهند و این باعث ایجاد تغییر مثبت در خانواده خواهد شد.»

او ادامه داد: «برای این که دانش آموزان بیشتر ترغیب به شرکت در «چالش اراده ها» شوند، من و دو نفر از مشاوران واحد آبشناسان به نام های «علی صمدی» و «محمود صیادی» در بخش تناسب اندام شرکت می کنیم.»

جوایز نفرات برتر در جشن فارغ التحصیلی دانش آموزان پایه نهم و جشن انتهای سال پایه های هفتم و هشتم اهدا می شود.

اخبار پیشنهادی