مهمترین مسئله پایه نهمی ها انتخاب رشته است

مشاوران مدارس در آغاز سال تحصیلی روزهای پرکاری داشتند و جلسات مختلفی با دانش آموزان و اولیا تشکیل شد.

مهدی شریفیان مشاور پایه هشتم و نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران درباره جزییات مشاوره های انجام شده در این ماه می گوید:« در آغاز سال تحصیلی به دلیل آشنایی بیشتر با دانش آموزان و اولیا تعداد جلسات بسیار بالا بود زیرا باید دانش آموز، مدرسه و خانواده ها شناخت خوبی از هم کسب کرده تا در طول سال تحصیلی برنامه ها به خوبی پیش برود.»

شریفیان می گوید در این ماه بیشتر از ۵۰ ساعت جلسه مشاوره در پایه هشتم و نهم برگزار شده است:« در مهرماه حدود ۳۰ ساعت جلسه با اولیا و ۲۵ ساعت با دانش آموزان برگزار کردیم. علاوه بر آن مجموعه جلساتی هم برای هماهنگی دبیران با کارگروه های درسی تشکیل شد.»

آزمون ها و تحلیل نتایج آنها از دیگر برنامه های مشاور پایه هشتم و نهم این مدرسه در یک ماه گذشته بوده است:« آزمونهای مختلفی برای دانش آموزان پایه هشتم و نهم برگزار می شود. یک دسته از آنها هماهنگ مجتمع هستند و بقیه به صورت کلاسی. در هر دو این آزمون ها مشاوره به صورت شخصی و کلاسی با بچه ها انجام می شود تا آنها هم از نظر روحی و هم برنامه ریزی درسی آماده این آزمون ها باشند.»

نقاط ضعف و قوت هر فرد را مشخص می کنیم

شریفیان می گوید هر دانش آموز به روش مطالعاتی خاص خودش احتیاج دارد. « روش های مختلف مطالعاتی وجود دارد و هر دانش آموز با توجه به عوامل مختلف به روش خاص خود احتیاج دارد. یعنی اینطور نیست که یک روش را برای همه تجویز کرد بنابراین باید جلسات مختلفی با بچه ها برگزار می کردیم تا مشخص شود هر کس در چه درس هایی ضعف و قوت دارد و برنامه شخصی را با توجه به ویژگی های هر فرد تدوین کنیم.»

مشاور پایه هشتم و نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران مهمترین مسائل مطرح شده در جلسات مشاوره با اولیا را انتخاب رشته می داند:«دغدغه اصلی خانواده ها در پایه نهم انتخاب رشته دانش آموزان در دوره دوم دبیرستان است. در پایه هشتم هم بیشترین بحث ها در جلسات مشاوره تغییر سن بچه ها از کودکی به نوجوانی و نوع مطالعه آنها در این سنین است. رفتار دانش آموزان در خانه و مدرسه هم همواره برای والدین اهمیت خیلی زیادی دارد. همچنین اولیا دوست دارند برنامه درسی برای بچه ها طراحی شود که بهترین بازدهی را داشته باشد.»

اخبار پیشنهادی