معرفی اعضای جدید انجمن اولیا و مربیان واحد پاسداران

اعضای جدید انجمن اولیا و مربیان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران معرفی شدند. در این مراسم که یکشنبه ۱۵ مهرماه برگزار شد، اولیا دانش آموزان از بین ۱۳ کاندیدا، ۵ نماینده خود را انتخاب کردند. این جلسه میهمان ویژه ای هم داشت: یک روانشناس کودک و نوجوانان که در چند دقیقه ای درباره نحوه ارتباط موثر اولیا با دانش آموزان صحبت کرد.

معرفی ۵ عضو جدید انجمن

در ابتدای این مراسم «تورج قاسمی» معاون واحد پاسداران درباره اهداف و برنامه های مدرسه در سال تحصیلی جدید توضیحاتی ارائه داد. قاسمی گفت: «کادر اجرایی مدرسه و خانواده ها هردو یک هدف دارند و آن هم پرورش علمی و اخلاقی فرزندانمان است. پس در این مسیر مشترک باید همراه یکدیگر باشیم و به هم کمک کنیم. هرقدر این تعامل بیشتر باشد باعث قوت قلب همه عوامل اجرایی مدرسه می شود تا وظایف خود را بهتر انجام دهند.»

قاسمی همچنین از خانواده ها خواست در اجرای همه برنامه های آموزشی و پرورشی، همراه مدرسه باشند.

در ادامه کاندیداهای عضویت در انجمن اولیا و مربیان مدرسه به معرفی خود و برنامه هایشان پرداختند. بعد از رای گیری «معصومه اردبیلی»، «آرزو اسلامی»، «سمیه اسناوندی»، «مهدی مقیمی» و «سید ابوالحسن شاهزاده فاضل» به عنوان اعضای انجمن در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ انتخاب شدند. همچنین از اعضای انجمن اولیا و مربیان سال تحصیلی گذشته با اهدای هدایایی تقدیر شد.

توصیه های روانشناس نوجوانان به اولیا پاسدارانی

سخنرانی روانشناس نوجوانان، قبل از برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدرسه انجام شد. «سمیه عابدینی» در این جلسه از دوره نوجوانی و شرایط خاص دانش آموزان در این سنین صحبت کرد. « نوجواني دوره انتقال از كودكي به بزرگسالي است كه در آن تغييرات سريع و محسوسي در دانش آموزان ایجاد می شود. از ويژگي هاي این دوران هويت يابي، كسب استقلال، دمدمي بودن اخلاق، بلاتكليفي و سردرگمي است.»

عابدینی راهکارهایی برای ارتباط موثر پدر و مادرها با فرزندانشان هم ارائه کرد. «خانواده ها سعي کنند اعتماد و احترام دوجانبه را بين خود و نوجوان شان به وجود بياورند و نقش حمايتي داشته باشند. پدر و مادرها باید الگوي مناسب و سالم در زندگي فرزندانشان معرفی کنند و چه بهتر كه اين الگو خودشان باشند. احترام به شخصیت نوجوان و زیر سوال نبردن رفتار او به همراه پرهیز جدی از توضيحات اضافي وتكراري، تحقير و سرزنش و يادآوري اشتباهات گذشته حتما باید توسط اولیا مورد توجه قرار گیرد.»

این مشاور از خانواده های پاسدارانی خواست تا جایی که مي توانند براي نوجوان شان وقت بگذرانند و زمان هاي خاصي را به شنیدن مشكلات ومسائل نوجوان شان اختصاص دهند و خطوط ارتباطي با نوجوان را همواره باز نگه دارند.

موضوع جلسات بعدی آموزش خانواده پاسدارانی ها

برگزاری جلسات آموزش خانواده واحد پاسداران در طول سال تحصیلی هم ادامه خواهد داشت. «دارا امانی» مدیر مدرسه درباره جزییات این جلسات می گوید: «دانش آموزان دبیرستان های دوره اول در سنین بسیار حساسی هستند و رفتار با آن ها باید بسیار حساب شده و دقیق باشد. به همین دلیل جلسات آموزش خانواده واحد پاسداران به طور منظم تا پایان سال تحصیلی برگزار خواهد شد. سعی می کنیم در این جلسات از بهترین اساتید استفاده کنیم تا خانواده ها بیشترین استفاده را از حضور در این جلسات داشته باشند.»

جلسات آموزش خانواده واحد پاسداران درباره چه موضوعاتی تشکیل خواهد شد؟ امانی در پاسخ به این سوال می گوید: «تعامل خانواده و دانش آموز، مشکلات نوجوانان در سنین دبیرستان، فضای مجازی و شناسایی مسائل تهدیدی در جامعه برای نوجوانان، مهمترین موضوعات ما برای برگزاری جلسات آموزش خانواده در ماه های آینده است.»

اخبار پیشنهادی