مشارکت در ساخت یک مرکز درمانی با برگزاری بازارچه خیریه

جشنواره خیریه دبیرستان دوره اول مجتمع علامه طباطبایی – واحد میرداماد چهارشنبه ۱۸ اسفند ماه آغاز شد. این جشنواره که «میهمانی بلور» نام دارد تا ۱۸ اسفند ادامه دارد.

 روز نخست این میهمانی با شور و هیجان دانش آموزان میردامادی شروع شده است. دانش آموزان در حیاط مدرسه غرفه های خود را برپا کرده اند و با انواع ساندویچ، نوشیدنی، سالاد و صنایع دستی از میهمانان و مشتریان خود استقبال می کنند. درب های مدرسه واحد میرداماد سه روز به روی همه باز است و خانواده های دانش آموزان، معلمان و حتی همسایه ها هم به مدرسه آمده اند تا به بهانه خرید خوراکی یا کالا در کار خیر شریک باشند. در حیاط مدرسه جای سوزن انداختن نیست.

۸۰ میردامادی در بازارچه خیریه فعال هستند

«مجید نیک دهقان» مدیر واحد میرداماد گاهی در حیاط و در کنار دانش آموزان است، گاهی با خانواده ها حرف می زند و گاهی به میهمانان خوش آمد می گوید. او می گوید برای این جشنواره بیش از یک ماه برنامه ریزی انجام گرفته است: «از ماه قبل جلسات هماهنگی برای خیریه را آغاز کردیم. امسال پنجمین سالی است که «میهمانی بلور» را در واحد میرداماد برگزار می کنیم. در جشنواره خیریه امسال بیشتر از ۸۰ نفر از دانش آموزان مستقیما در غرفه ها فعال هستند.»

نیک دهقان از موسسه های خیریه ای نام می برد که در جشنواره با مدرسه همکاری کرده اند: «دو موسسه خیریه «سیب سرخ» و «امید فردا» در این خیریه با ما همکاری می کنند. این همکاری در سالهای قبل منجر به نتایج خوبی شده است. سال قبل در همین خیریه «میهمانی بلور» موفق شدیم بیش از ۴۵ میلیون تومان پول جمع آوری کنیم. البته همه این پول ها فقط از خرید و فروش این کالاها نیست بلکه این جشنواره بستری آماده کرده تا خیرین دیگر هم از این طریق کمک های خود را به دست نیازمندان برسانند.»

کمک به بیماران دارای اختلال روان

پول ها کجا هزینه می شود؟ این سوالی است که «مهرنوش کاوه» مسئول موسسه «امید فردا» به آن پاسخ می دهد: «از چند سال قبل ساخت یک مرکز درمانی را برای بیماران دارای اختلال روان آغاز کرده ایم. این مرکز درمانی در منطقه ۲۲ تهران واقع شده و در این چند سالی پیشرفت فیزیکی خیلی خوبی داشته است. در قسمت اصلی این مرکز درمانی و روی ستون های آن اسم مدرسه علامه طباطبایی، واحد میرداماد حک خواهد شد.»

نحوه همکاری موسسات خیریه با یک مدرسه بخش دیگری از حرفهای کاوه است: «در این چند سال همکاری موفقیت آمیزی با واحد میرداماد داشته ایم. اگر نبود همکاری های شخص آقای نیک دهقان امروز نمی توانستیم این جشنواره بزرگ را در مدرسه برگزار کنیم.»

مدیران بزرگ در کودکی تجارت را یاد می گیرند

غرفه های موسسات خیریه به جز ساندویچ و خوراکی، کالاهای دیگری هم دارد. حدود ۵۰ نفر از نیروهای خیریه از اذان صبح در مدرسه هستند. لباس زنانه و مردانه، کتاب، وسائل تلفن همراه و لوازم بهداشتی محصولات غرفه هایی است که در کنار دانش آموزان میردامادی در حال فعالیت هستند. میردامادی ها اما هیجان وشور متفاوتی دارند. عده ای مشغول آماده کردن خوراکی ها هستند و بعضی دیگر وظیفه جذب مشتری از سراسر حیاط مدرسه را دارند.

«مریم کیاوش» رئیس انجمن اولیاء و مربیان واحد میرداماد هم با فرزند خود مشغول فعالیت در خیریه است. او می گوید حضور دانش آموزان در چنین برنامه هایی فواید بسیار زیادی دارد: «حضور دانش آموزان در این جشنواره با هدف مشارکت در امر یاری رساندن به نیازمندان و کسب تجربه در زمینه های بازاریابی، کارآفرینی و مدیریت مالی خواهد بود و در نهایت باعث بالارفتن اعتماد به نفس دانش آموزان هم می شود.» حرفهای رئیس انجمن اولیاء و مربیان را «مصطفی صفاری» پدر یکی از میردامادی های پایه نهم تکمیل می کند: «تجربه سالها زندگی در کانادا به من نشان داد که بچه هایی در آینده مدیران بزرگ و موفقی می شوند که در کودکی تجارت و خرید و فروش کالا را به صورت درست و سالم یاد بگیرند. چنین جشنواره هایی در کنار صواب بسیاری که دارد بزرگترین آموزش هم برای بچه های ما است.»

دانش آموزان میردامادی در این سه روز دستگیری از نیازمندان، کمک به همنوع، اصول اولیه کسب و کار و تجارت را همزمان تمرین می کنند، در یک میهمانی بزرگ که سود آن به نفع بیماران است.

اخبار پیشنهادی