مسئول آموزشی واحد آبشناسان: اولیا نظارت و اطلاع رسانی کنند و مداخله را به ما بسپارند.

محمد عظیمی، مسئول آموزشی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان در مصاحبه با سایت مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی حدید، در مورد تابستانی که گذشت و برنامه ریزی آموزشی توضیح داد. او اولویت مهم واحد آبشناسان در سال تحصیلی جدید را آموزش کاربردی درس ها عنوان کرد.

عظیمی معتقد است تابستان ۹۸ یکی از تابستانهای پربار برای واحد آبشناسان بود. او توضیح داد: «تلاش کردیم در کنار این که فعالیتهای آموزشی با قدرت انجام شد، روی کیفیت اوقات فراغت هم کار کنیم. ارتباط نزدیکی با بخش فرهنگی برقرار کردیم که باعث هماهنگی بیشتر و بالا رفتن کیفیت فعالیتهای آموزشی و فرهنگی شد. کمترین میزان غیبت را داشتیم و علاقمندی بچه ها به حضور در پایگاه تابستانی بیش از سالهای قبل بود. امسال خوشبختانه اولیا همکاری بسیار خوبی داشتند و غیبت ها را به موقع اعلام و موجه کردند. ما هم تمام تلاشمان را می کنیم که دانش آموزانی که غیبت داشتند را به سطح دیگر دانش آموزان برسانیم.»

۷۰۰ زنگ آموزشی و ۶۰ دبیر داریم

وی درباره برنامه ریزی آموزشی برای بیش از ۶۰۰ دانش آموز و ۲۰ کلاس درس گفت: «برنامه ریزی آموزشی برای هر سال تحصیلی قریب به شش ماه طول می کشد. بیش از ۷۰۰ زنگ آموزشی و ۶۰ دبیر در مدرسه داریم. هر دبیر زمان های مشخصی را برای حضور در مدرسه دارد و این برنامه ریزی را بسیار سخت و پیچیده می کند. امسال واحد آبشناسان سال را پر انرژی تر آغاز می کند چون میانگین سنی دبیران و مخصوصا کادر اجرایی و مشاوران جوان تر شده است.»

وی افزود: «از نظر میزان تحصیلات دانشگاهی دبیران و مشاوران هم رشد داشته ایم و رتبه های خوب کنکور جزو مشاوران واحد آبشناسان شده اند. یکی از ویژگی های خوب کادر آموزشی مدرسه این است که هر یک از مشاورین تخصص خاص خود را دارند و در مجموع مکمل هم هستند. ما اعتقاد داریم که هر مشاور در یک یا دو درس باید بهتر از بهترین دبیر آن مجموعه باشد. مشاوران ما در کنار هم در همه درسها متخصص هستند.»

مسئول آموزشی واحد آبشناسان انتظارات مدرسه از دانش آموزان را در راستای انتظارات جامعه دانشت و گفت: «مهمترین وظیفه دانش آموز این است که فعالیتهایی که مدرسه از او می خواهد را درست انجام بدهد. دانش آموز باید بفهمد که این کارها در نهایت به سود اوست و ما تعالی او را می خواهیم. دنیای امروز دنیای دانایی است و علم قدرت می آورد. هر کس مهارت و علم بیشتری داشته باشد سریع تر به موفقیت می رسد. موفقیت از دید هر کس متفاوت است اما از نظر جامعه رسیدن به یک رفاه نسبی و حس مفید بودن در جامعه از مهمترین ملاک های موفقت هستند و ما تلاش می کنیم که فرزندانی را تربیت کنیم که به این موفقیت برسند.»

کاربرد درس ها زیر ذره بین

عظیمی آموزش کاربردی درس ها را از اولویت های آموزشی مهم واحد آبشناسان عنوان کرد. «کاربرد علوم در زندگی برای ما اهمیت دارد. دبیران امسال به گونه ای تدریس می کنند که دانش آموزان بفهمند آن درس در زندگی روزمره به چه دردی می خورد. همیشه دانش آموزان این سوال را می پرسند که این درس ها به چه درد ما می خورد . زمانی که ما نتوانیم این سوال را پاسخ دهیم، دانش آموز بدون هیچ تعلقی درس می خواند و دانشگاه می رود و بدون تعهد مشغول به کار می شود. اما اگر کاربرد درس را در زندگی بداند از ابتدا با انگیزه به آن درس نگاه می کند و به خوبی یاد می گیرد.»

محمد عظیمی از اولیا درخواست کرد همراه مدرسه باشند: «واحد آبشناسان با تمام توان به دانش آموزان خدمت می کند، اما بعضی از اولیا تصور می کنند که وقتی فرزندشان وارد این مجموعه شد دیگر همه کارها به عهده مدرسه است. این نگاه اشتباه است. واحد آبشناسان همانقدر که از دانش آموزان درخواست همراهی و همکاری دارد از اولیا هم دارد. اولیا باید بر وضعیت درسی فرزندشان نظارت داشته باشند. از اولیا خواهش می کنم هر گونه کم کاری در بحث آموزشی را در اسرع وقت به مشاور اطلاع بدهند. اگر این مسئله مطرح نشود ممکن است تبدیل به مشکل بزرگی شود. اولیا به خوبی نظارت داشته باشند و به موقع اطلاع رسانی کنند و مداخله و رفع مشکل را به ما بسپارند.»

اخبار پیشنهادی