مدیر واحد فرمانیه: «بازارچه خیریه فرصتی برای عرضه توانمندیها است.»

هشتمین دوره بازارچه خیریه و جشنواره کمدتکانی دبیرستان دوره اول مجتمع علامه طباطبایی – واحد فرمانیه روز جمعه ۱۸ اسفند برگزار شد. «ابولفضل رستمی» مدیر واحد فرمانیه در مصاحبه با خبرنگار سایت مجتمع علامه طباطبایی از اهداف و روند برگزاری این جشنواره های خیریه سخن گفت.

رستمی با اشاره به سبک زندگی و رفاهی که در منطقه وجود دارد گفت: «شرایط مالی خانواده های بسیاری از دانش آموزان ما به گونه ای است که کمتر از وضعیت خانواده های نیازمند در جاهای مختلف شهر و کشور خبر دارند. آنها در این جشنواره یاد می گیرند که قدرشناس وضع موجود باشند و نیازمندان را از یاد نبرند. این دانش آموزان مدیران و مسئولان آینده هستند و باید همواره نگاه دستگیری از نیازمندان را در ذهن داشته باشند.»

او مشارکت خانواده ها را بیشتر از سال های گذشته توصیف کرد و گفت: «مشارکت خانواده ها در بازارچه خیریه کم نظیر بوده است چون هم در روز تعطیل برگزار شده و هم مدرسه محل امنی برای آنها فراهم کرده تا در کنار فرزندشان یک روز را به کار خیر اختصاص بدهند.»

«ابوالفضل رستمی» کسب تجربه در کسب و کار را جزو امتیازهای مهم برای دانش آموزان دانست و افزود: «دانش آموزان غرفه دار با خرید، فروش، جذب مشتری و کسب و کار در حد اولیه آشنا شدند. نکته مهم دیگر این که آنها کاری را در مدرسه انجام دادند که دوست دارند. امروز در مدرسه خبری از قوانین همیشگی نبود و دانش آموزان در مدرسه آزادانه رفتار می کردند. استقبال از این برنامه برای ما این پیام را داشت که اگر برنامه های مدرسه نزدیک به علاقه مندی دانش آموزان باشد، قطعا حاشیه های مدرسه کمتر می شود. با وجود رفت و آمدهای زیاد بچه ها و خانواده ها و اجناس زیاد هیچ اتفاقی خارج از برنامه ریزی نیفتاد و فضایی شاد در بازارچه خیریه وجود داشت.»

او مزیت دیگر برگزاری چنین مراسمی را دیده شدن فعالیت های مدرسه و هنر دانش آموزان دانست. «بچه ها در گروه سرود و تئاتر و موسیقی و غرفه داری فرصتی پیدا می کنند که هنر خود را در معرض دید قرار بدهند. ما هم در کنار آن می توانیم فعالیت های مختلفی که در مدرسه انجام می شود را به اولیاء معرفی کنیم.»

رستمی رقم جمع آوری شده در سال قبل را حدود ۵ میلیون تومان ذکر کرد. رقمی که امسال قطعا بیشتر خواهد شد. او گفت: «مبلغ جمع آوری شده در این بازارچه ملاک نیست. ما برای برگزاری این جشنواره متقبل هزینه هایی شدیم تا به اهدافی که ذکر کردم برسیم. برگزاری جشنواره کمدتکانی هم اتفاق خوبی بود که در کنار جشنواره خیریه افتاد و مقدار قابل توجهی لباس و اسباب بازی و دیگر وسایلی که دانش آموزان به آن نیازی نداشتند جمع آوری شد. این اجناس از طریق موسسه خیریه غدیر به دست نیازمندان می رسد.»

اخبار پیشنهادی