علامه ای ها چطور در کلاس های انیمیشن سازی شرکت می کنند؟

«انیمیشن» یا «پویا نمایی» یکی از کلاس های پژوهشی است که امسال نیز مثل سال های گذشته برای دانش آموزان دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی تدریس می شود. علامه ای ها امسال به صورت آنلاین در این کلاس ها شرکت می کنند. به بهانه ۲۸ اکتبر، روز جهانی انیمیشن، با «حسان باباشاه» دبیر پویانمایی مدارس علامه طباطبایی گفتگو کردیم. باباشاه در این گفتگو درباره سرفصل های کلاس های پویانمایی و  نحوه ارزشیابی دانش آموزان صحبت می کند.

کلاس های پویانمایی دبیرستان های دوره اول به چه صورت و با چه نرم افزار هایی به دانش آموزان آموزش داده می شود؟

  • این کلاس ها برای دانش آموزان دبیرستان های دوره اول، ۶ جلسه در هفته برگزار می شود. برای پایه هفتم، مقدمات انیمیشن سازی سه بعدی با نرم افزار ۳ds max، برای پایه هشتم، انیمیشن سازی و برنامه نویسی با نرم افزار Game maker و برای پایه نهم، انیمیشن سازی در جلوه های ویژه سینمایی با نرم افزار After effects آموزش داده می شود.

دانش آموزان در طول سال چطور ارزشیابی می شوند؟

  • ارزشیابی دانش آموزان در هر سال تحصیلی، با پروژه هایی که ابتدای سال مشخص می شود انجام می پذیرد. این پروژه ها برای هر پایه با توجه به محتوای ارائه شده مخصوص آن پایه تعریف می شود. برای دانش آموزان پایه هفتم، ساخت کلیپ های کوتاه و مدل های سه بعدی کوتاه انیمیشن و برای پایه هشتمی ها ساخت بازی های کامپیوتری آموزش داده می شود. سال نهمی ها هم ساخت کلیپ های حاوی جلوه های ویژه بصری انجام می دهند.

 مدارس علامه طباطبایی چه رتبه هایی در مسابقات پویانمایی کسب کردند؟

  •  مجموعه علامه طباطبایی در سه دوره مسابقات بازی سازی شرکت کرده است. دانش آموزان علامه ای در این مسابقات که به ترتیب از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ برگزار شده است، موفق به کسب رتبه های دوم، سوم و اول شده اند. سال ۹۸ مسابقات برگزار نشد و امسال هم با توجه به شرایط فعلی، مسابقات به صورت پروژه ای انجام می شود. پروژه های دانش آموزان بعد از بررسی نمره می گیرند و مصاحبه حضوری هم با آن ها انجام می شود.

اخبار پیشنهادی