رقابت برای کسب شش عنوان برتر در ژاپن

«عرفان ریاضتی» دانش آموز پایه دهم است که به تازگی به این تیم اضافه شده است. او سه سال در واحد آبشناسان رباتیک کار کرده است. «در رشته های Rescue Line و Rescue Maze و  Co-space و رباتهای فوتبالیست فعالیت کرده ام. سال گذشته هم در مسابقات ربوکاپ آلمان یکی از اعضای تیم اعزامی بودم. »

به گفته عرفان در لیگ ربات امداد و نجات شش جایزه در نظر گرفته شده است که عبارتند از بهترین تیم، بهترین همکاری (کار گروهی به همراه یک تیم دیگر)، بهترین مکانیک ربات، بهترین الکترونیک ربات، بهترین پوستر و بهترین ارائه فنی. عرفان می‌افزاید: «ما در بخش بهترین مکانیک ربات شانس بسیار بالایی برای کسب مقام اول داریم. به شخصه دوست دارم بار دیگر مقام اول ارائه فنی را کسب کنم.»

عرفان ادامه می دهد: «ما برای این که بتوانیم با تیم های دیگر رقابت پایاپای داشته باشیم و در هر شش بخش شانس کسب مقام داشته باشیم ربات را از نو ساختیم.»

شایسته ترین تیم قهرمان می‌شود

«پارسیا معرفت» عضو تیم علامه طباطبایی است اما به مسابقات اعزام نمی‌شود و از تهران با تیم در ارتباط است. او هم مانند دیگر بچه ها از صبح تا شب همراه تیم است و برای موفقیت تلاش می‌کند. هر موفقیتی که تیم در ژاپن کسب کند برای او هم هست. پارسیا می‌گوید: « ارائه فنی باید به زبان انگلیسی انجام شود به همین خاطر مدتی است که معلم زبان با بچه ها به طور فشرده کار می‌کند.»

او معتقد است که در ژاپن شایسته ترین تیم قهرمان می‌شود چون ربات از چند نظر مورد ارزیابی قرارا می‌گیرد و فقط طی کردن مسیر مسابقه ملاک داوری نیست.

مسابقات ربوکاپ ۲۰۱۷ ناگویا – ژاپن از سوم مرداد شروع می‌شود و تا نهم مرداد ادامه خواهد یافت. تیم های رباتیک علامه طباطبایی روز یکشنبه اول مرداد به ژاپن اعزام می‌شوند. این اولین بار است که سه تیم از مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی در مسابقات ربوکاپ شرکت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی