مدرسه خوب در نگاه دانش آموزان میردامادی

تعادل بین درس و تفریح، توجه به استعدادها

«پایه هفتم، مثل اول دبستان است. وارد یک دنیای دیگر می شوید.» این جمله را ارشیا آقا بیگ، دانش آموز پایه هفتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد در مقایسه پایه ششم دبستان با هفتم دبیرستان می گوید.

آقابیگ در گفت و گویی به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، می افزاید: «در دوره اول دبیرستان تعداد و حجم درس ها بیشتر شده است. اما داشتن دبیران مختلف برای درس ها، وضعیت آموزشی را خیلی بهتر کرده است. با این حال مقداری زمان لازم است تا هفتمی ها با شرایط جدید سازگار شوند. البته حضور در کلاس های پایگاه تابستان هم خیلی کمک مان کرد.» به گفته این دانش آموز، مدرسه ای خوب است که در آن بین درس و تفریح تعادل وجود داشته باشد.

آرین خسروی زادگان از پایه نهم معتقد است که در یک مدرسه خوب باید ارتباط خوبی بین دانش آموزان و کادر اجرایی وجود داشته باشد: «یکی از خوبی های واحد میرداماد این است که رفتار مدیر و کادر اجرایی مدرسه، خیلی خوب و متعادل است. آنقدر سخت گیر نیستند که بچه ها انگیزه شان را ازدست بدهند و در عین حال، همه رفتارها در چارچوب احترام است.»

ورزش و فضای شاد مدرسه، ویژگی های دیگری است که دانش آموزان میردامادی در توصیف مدرسه شان می گویند. سامیار داشاب از پایه هفتم می گوید: «زنگ های ورزش در سالن شهید کشوری برگزار می شود. کیفیت سالن آن جا خیلی خوب است و بچه ها برای رقابت با هم انگیزه زیادی دارند.»

محمد پارسا انصاری از پایه هشتم هم اعتقاد دارد: «فضای مدرسه خیلی خوب و شاد است. در این فضا حتما بهتر می توانیم درس بخوانیم.»

در واحد میرداماد چقدر به استعدادهای دانش آموزان توجه می شود؟ تکین مومنون دانش آموز پایه هشتم در پاسخ به این سوال می گوید: «من همیشه به رشته رباتیک بودم. این مدرسه امکانی در اختیار من قرار داد تا بتوانم رباتیک را بیشتر یاد بگیرم و در مسابقات مختلفی هم شرکت کنم.»

اخبار پیشنهادی