معاون آموزشی واحد آبشناسان:

«امکان انتخاب» رویکرد اصلی آموزش آبشناسانی ها است

سه طرح آموزشی ویژه امسال برای دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان اجرا می شود: «طرح ادونس، آکادمی علم و اندیشه و کانون های فرهنگی – مهارتی».

محمد عظیمی، معاون آموزشی واحد آبشناسان «امکان انتخاب» را رویکرد اصلی این طرح ها اعلام می کند: «یکی از مهمترین ویژگی های تمام مدارس برتر جهان، دادن امکان انتخاب به دانش آموز است تا بخشی از آموزش را با توجه به علایق، استعدادها و توانایی هایش دنبال کند.»

 وی در تبیین این رویکرد می افزاید: «در رویکرد آموزشی «امکان انتخاب»، آموزش در حال تطابق خود با استعدادهای دانش آموزان است تا هر فرد آموزش هایی را کسب کند که با مجموع قابلیت هایش سازگاری بیشتری دارد. با همین رویکرد، کانون های فرهنگی – مهارتی، آکادمی علم و اندیشه و طرح ادونس در واحد آبشناسان برگزار می شود.»

برگزاری ۱۰ رشته هنری – مهارتی

کانون های فرهنگی – مهارتی واحد آبشناسان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در ده رشته برگزار می شود.

عظیمی در گفت و گویش با وب سایت «مجتمع علامه طباطبایی» درباره رشته های کانون فرهنگی- مهارتی می گوید: «میراث آریایی۱ (دانش موسیقی و آواز ایرانی)، میراث آریایی۲ (صنایع دستی)، نمایش (بازیگری صحنه ای و مقابل دوربین)، علوم باغبانی (تکثیر و پرورش)، عکاسی و تصویر برداری، طراحی هنری (معماری و صنعتی)، دانش آزمایش (آزمایشگاه پیشرفته)، طراحی و نقاشی، کد کمپ (کوئرا) و والیبال پیشرفته از جمله رشته هایی است که در کانون مورد توجه قرار گرفته است.»

سیستم جدید آموزش زبان

آبشناسانی ها در سال تحصیلی جاری زبان انگلیسی را در سطحی فراتر از سال های گذشته یاد می گیرند.

معاون آموزشی واحد آبشناسان در این باره می گوید: «بعد از حدود ۱۰ سال، در سال تحصیلی جاری سطح کلاس های زبان مدرسه را تغییر دادیم. در این سطح، دانش آموزان کتاب های جدیدی را آموزش می بینند. به همین منظور همه دانش آموزان پایه های هفتم، هشتم و نهم در ابتدای سال تحصیلی تعیین سطح شده و کلاس های زبان در ۸ سطح تشکیل شد.»

شروع طرح ادونس از آبان ماه

کلاس های طرح ادونس دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی از ۴ آبان ماه در دو درس ریاضی و فیزیک آغاز می شود. این کلاس ها برای دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم، پنج شنبه ها برگزار می شود.

به گفته محمد عظیمی، این کلاس ها برای دانش آموزانی است که می خواهند درس ها را به شکل ویژه ای یاد بگیرند: «هدف از طرح ادونس این است که برای بچه هایی که علاقمندی ویژه ای به ریاضی و فیزیک دارند و دوست دارند آموزش عمیق تری ببینند، بستر مناسبی آماده کنیم. دانش آموزان در این طرح، به طور خلاصه یاد می گیرند که ریاضی و فیزیک چیست و چطور باید مسائل را منطقی تحلیل کنیم. این روند در کلاس های درسی هم وجود دارد اما در طرح ادونس در سطح پیشرفته ای انجام خواهد شد.»

اخبار پیشنهادی