معاون فرهنگی واحد آبشناسان اعلام کرد:

امسال دانش آموزان ۲+۶ اردو می روند

«همه دانش آموزان واحد آبشناسان، تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به پنج اردوی یک روزه اعزام می شوند. دانش آموزانی که در فعالیت های مدرسه شرکت کنند و امتیاز بگیرند را نیز به دو اردوی ویژه می بریم.»

ناصر سلامی، معاون فرهنگی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی–واحد آبشناسان، با اعلام این خبر درباره دیگر اردوهای برنامه ریزی شده می گوید: «اردوی پایه هفتم در شهر رامسر، پایه هشتم در مشهد مقدس و برای پایه نهمی ها در شیراز برگزار می شود.»

به گفته سلامی، دانش آموزان براساس فعالیت های درسی و فرهنگی شان امتیاز می گیرند. نتایج آزمون ها، پیشرفت تحصیلی، نظر دبیران، نظم و مشارکت در همه برنامه های فرهنگی و مسابقات درون مدرسه و برون مدرسه ای، از جمله موضوعاتی است که دانش آموز می تواند با آن امتیاز کسب کند.

اردوها با چه اهدافی برای دانش آموزان برگزار می شود و قرار است آبشناسانی ها در اردو، آموزش هایی ببینند؟

مسئول فرهنگی مدرسه پاسخ می دهد: «دو هدف اصلی با برگزاری اردوها مدنظر داریم. یکی تقویت توانایی مشارکت جمعی و مسئولیت پذیری دانش آموزان و دیگری ایجاد روحیه شادی و نشاط در بچه ها. هر دو این موارد، به درس خواندن بچه ها هم کمک خواهد کرد.»

معاون فرهنگی واحد آبشناسان در گفت و گو با وب سایت «مجتمع علامه طباطبایی»، درباره جشنواره هایی که آبشناسانی ها امسال در آن شرکت خواهند کرد، می گوید: «سه جشنواره قرآنی بهشت انس، جشنواره موسیقی همساز و جشنواره ورزشی طلیعه نور امسال در سطح مجتمع علامه طباطبایی برگزار می شود. مرحله اول این جشنواره ها درون مدرسه ای است. بخش درون مدرسه ای این سه جشنواره در واحد آبشناسان به شکل مسابقات گروهی برگزار می شود تا هم دانش آموزان در رقابت با یکدیگر قرار گیرند و هم افراد و تیم های برتر برای حضور در مرحله نهایی جشنواره ها انتخاب شوند.»

به گفته سلامی، بخشی از اهداف فرهنگی مدرسه در قالب کلاس های کانون فرهنگی – مهارتی پیگیری می شود: «میراث آریایی۱ (دانش موسیقی و آواز ایرانی)، میراث آریایی۲ (صنایع دستی)، نمایش (بازیگری صحنه ای و مقابل دوربین)، علوم باغبانی (تکثیر و پرورش)، عکاسی و تصویر برداری، طراحی هنری (معماری و صنعتی)، دانش آزمایش (آزمایشگاه پیشرفته)، طراحی و نقاشی، کد کمپ (کوئرا) و والیبال پیشرفته از رشته های کانون فرهنگی- مهارتی واحد آبشناسان است.»

اخبار پیشنهادی