چطور از روزهای تعطیل بهترین استفاده را ببریم؟

آلودگی هوای شهر تهران سبب شد که دانش آموزان تعطیلی حداقل ۴ روزه، از سه شنبه ۱۷ بهمن تا جمعه ۲۰ بهمن داشته باشند. این تعطیلی ها باعث ایجاد خلل در روند برنامه ریزی های آموزشی دانش آموزان خواهد شد اما می توان با انجام برخی کارها در خانه بخشی از ضررهای تعطیلی مدارس را جبران کرد. «جواد امانی»، مشاور پایه نهم دبیرستان علامه طباطبایی برای استفاده هرچه بهتر از تعطیلات پیش رو چند توصیه برای دانش آموزان دارد.

آزمون نردبام را بررسی کنید

«جواد امانی» با اشاره به برگزار شدن آزمون نردبام در تاریخ ۱۲ بهمن می گوید: «با توجه به این که نتایج آزمون نردبام اخیرا منتشر شده است، یکی از کارهای مهم این روزها بررسی نتیجه آزمون نردبام و تحلیل سوالات آن است. آزمون نردبام مربوط به درس های ریاضی و علوم بود و دانش آموزان قبل از آزمون این دو درس را به خوبی مطالعه و مرور کرده اند. این تعطیلاتِ ناخواسته فرصتی است برای تمرکز بر درس های عمومی، انجام تکالیف عقب افتاده و به اتمام رساندن پروژه های ناتمام. علامه ای ها در این روزها دروس عمومی مانند ادبیات و عربی و زبان انگلیسی و مطالعات را با برنامه ریزی، به صورت مبحثی مطالعه کنند و سوالهای آن درس را حل کنند.  

فرصت طلایی برای نهمی ها

امانی این روزها را فرصت طلایی برای دانش آموزان پایه نهم می داند و می گوید : «دانش آموزان پایه نهم با تعطیل شدن مدارس، فرصت مناسبی برای انجام آزمونهای مشاوره ای به دست آورده اند. آزمون رغبت و توانایی هر کدام در حدود دو ساعت زمان می گیرد و در طول روزهای هفته تعدادی از دانش آموزان نتوانستند این آزمون ها را تکمیل کنند. علاوه بر این دانش آموزان می توانند فرم نظر دانش آموز نسبت به رشته های دانشگاهی را هم از طریق سامانه همگام تکمیل کنند. اکیدا توصیه می کنم که نهمی ها این آزمون ها را با دقت و حوصله پاسخ دهند چرا که از اهمیت زیادی در تعیین رشته و آینده آنها برخوردار است.

به گفته مشاور پایه نهم واحد آبشناسان روزهای تعطیل علاوه بر زمانی که به درس خواندن می گذرد، بهترین فرصت برای گذراندن وقت با خانواده است و انجام تفریحاتی که البته در فضای آزاد و هوای آلوده نباشد.

اخبار پیشنهادی