مربی تربیتی واحد گلستان: برای کلاس های کانون پروژه عملی تعریف کرده ایم

کلاس های کانون فرهنگی و هنری دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان، در ۵ رشته نمایش عروسکی، آشپزی، هنرهای دستی، امداد و نجات و تدوین فیلم برگزار می شود.

رسول خداداد بیگی، مربی تربیتی واحد گلستان می گوید: «کلاس هنرهای دستی از چند رشته تشکیل شده است. آموزش بادکنک آرایی وگل آرایی به اتمام رسیده و از هفته آینده کلاسهای ویترای شروع می شود. بعد از ویترای کلاس معرق پیش بینی شده است.»

او ادامه می دهد: «برای کلاس نمایش عروسکی طبق پیشنهاد داود بختیاری مربی این کلاس، بعد از آموزش ساخت عروسک، یک نمایش با ایده پردازی دانش آموزان و عروسکهای ساخته شده توسط آنان آماده اجرا می شود.»

بیگی در مورد کلاس آشپزی می گوید: « استقبال از کلاس آشپزی به حدی بود که پنج دقیقه بعد از باز شدن سامانه کارسنج برای انتخاب رشته کانون فرهنگی و هنری، این کلاس پر شد.»

به دانش آموزان مسئولیت می دهیم
رسول خداداد بیگی هدف از برگزاری کلاس های کانون را علاوه بر یادگیری مهارت و تقویت روحیه تیمی، انجام پروژه توسط دانش آموزان عنوان می کند. «در جشن انوار الهی سال گذشته دانش آموزان رشته آشپزی، با دسر از شرکت کنندگان پذیرایی کردند و دانش آموزان رشته تهیه و تدوین فیلم، کلیپ جشن انوار الهی را ساختند. همینطور گروه سرود مدرسه در این جشن اجرا داشتند.»

او می افزاید: «امسال قصد داریم یک نمایش عروسکی برای جشن پدربزرگ ها آماده کنیم. دانش آموزان رشته هنرهای دستی که گل آرایی و بادکنک آرایی یاد گرفته اند، از این به بعد تزیین مراسم و جشن های مدرسه را به عهده می گیرند. در کلاس های هنری نمره برای ما ملاک نیست بلکه انجام پروژه و ایجاد حس مسئولیت در دانش آموزان از هر چیزی مهم تر است.»

بیگی می گوید مسابقه آشپزی در برنامه های فرهنگی گنجانده شده است. همچنین دانش آموزان کلاس تهیه و تدوین فیلم، برای شرکت در مسابقات منطقه و کشوری مستند و کلیپ می سازند.

به گفته مربی تربیتی واحد گلستان، همه اساتید از بهترین ها و شناخته شده ترین افراد در رشته تخصصی خود هستند و می توانند اطلاعات و مهارتهای کارآمد و دقیق را به دانش آموزان منتقل کنند.

اخبار پیشنهادی