علامه ای ها آماده برای نجات شهر

اردوی آماده سازی تیم های مجتمع فرهنگی-آموزشی علامه طباطبایی فشرده تر از هر زمانی در حال برگزاری است. بچه های سه تیم حاضر در مسابقات هر روز در واحد آبشناسان، حاضر می شوند و از صبح تا بعدازظهر کد می زنند و دوباره کد می زنند.

دو تیم حاضر در مسابقات در بخش شبیه ساز امداد و نجات حاضر هستند. در این بخش رباتی ساخته نمی شود و رقابت در صفحه نمایشگر اتفاق می افتد. برنامه هایی که باید صدها یا شاید هزاران ربات را به گونه ای کنترل و راهنمایی کنند که بتوانند در یک شهر زلزله زده بیشترین تعداد شهروندان را نجات دهند.

برنا برازنده، پارسا حقیقت، دانیال غیاثوند، سیدرضا وزیری نژاد و شهداد خاکپور اعضای تیم ATF  هستند. این تیم توانست در مسابقات ایران اوپن ۲۰۱۷ که در فروردین سال جاری برگزار شد، بهترین رتبه را در بین تیم های ایرانی کسب کند و نایب قهرمان شود.

در اردوی آماده سازی مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۷ با بچه های تیمATF  همراه شدیم و نظرشان را درباره مسابقات ایران اوپن و مسابقات جهانی ربوکاپ شنیدیم. صحبت های جالب این دانش آموزان علامه ای را در ادامه می خوانید.

رقیبان سرسخت را می شناسیم

برنا برازنده دانش آموز پایه نهم واحد میرداماد است. او صحبت هایش را با رقابتهای ایران اوپن ۲۰۱۷ آغاز می کند: «در مسابقات ایران رقیب اصلی ما از ترکیه بود که اول شد. تیم ترکیه ای در واقع تنها یک دانشجوی دکترا بود و برای آزمایش پایان نامه دکترایش به ایران آمده بود. تیم چینی که بعد از ما سوم شد هم در مسابقات حضور فیزیکی نداشت و به صورت آنلاین مسابقه داد.»

کاملا آماده‌ایم

برنا می گوید آمادگی تیم نسبت به مسابقات ایران اوپن ۲۰۱۷ افزایش چشمگیری داشته است. «در ایران اوپن ۲۰۱۷ کمی دیر کد را کامل کردیم و در طول رقابت ها کد را بهبود بخشیدیم. اما حالا وضعیتمان بهتر است. در فاصله چند روز مانده به مسابقات تقریبا کد آماده است و فقط تغییرات کوچکی مانده است.»

عضو تیم ATF معتقد است با تیم های قوی دنیا در مسابقات ایران اوپن ۲۰۱۷ رو به رو شده اند اما تیم های قوی تری منتظر آنها هستند. برنا می گوید: «تیم های بیشتری در رقابت های جهانی وجود دارد، از جمله ژاپنی ها که در ایران اوپن ۲۰۱۷ نبودند. اما ما هم آماده ایم و از این بابت نگرانی نداریم.»

شعار برنا برای شرکت در مسابقات ربوکاپ این است: «به ژاپن می روم تا پرچم ایران را بالا ببرم.»

این خبر ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی