دو مدل برنامه‌ریزی برای دو نوع آزمون؛ نهمی ها چطور برای امتحانات نهایی آماده شدند؟

امتحانات نیمسال دوم از ۲۷ اردیبهشت در مدارس دوره اول علامه طباطبایی آغاز شده است. دانش آموزان پایه نهم دبیرستان پسرانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد به کمک برنامه مطالعاتی ویژه، جلسات مشاوره فردی آنلاین، امتحانات هفتگی، برگزاری کلاس های رفع اشکال و حل نمونه سوالات امتحانی برای این امتحانات آماده شدند. «امیرحسین عسگری» مشاور پایه نهم این واحد درباره چگونگی آمادگی دانش آموزان می گوید: «برنامه مطالعاتی دانش آموزان بر اساس سومین آزمون جامع که در تاریخ ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت برگزار شد، برنامه ریزی شده بود. این آزمون جامع به دلیل نزدیکی به امتحانات پایان سال بسیار به دانش آموزانی که طبق برنامه ریزی مطالعاتی پیش رفتند، کمک کرد.»

برنامه ریزی درسی و راهکارهای پیشنهادی بر اساس تفاوت آزمون های پیش روی دانش آموزان انجام شد؛ عسگری می گوید: «بودجه بندی آزمون جامع هم مانند امتحانات پایان ترم، از کل کتاب درسی بود اما در پایه نهم ما دانش آموزان را جداگانه آزمون جامع و امتحانات نهایی آماده کردیم؛ برگزاری جلسه ای آنلاین درباره قوانین سوالات تستی، حل نمونه سوال های تستی، صحبت درباره امتحانات نهایی و فضای حاکم بر سوالات و ارائه نمونه سوال های امتحانات نهایی سال های گذشته از نمونه برنامه هایی بود که علی رغم داشتن تفاوت، هر دو در مسیر موفقیت دانش آموز در این آزمون ها قرار داشتند.»

به گفته مشاور نهمی های واحد میرداماد، کلاس های رفع اشکال نقش بسیار پررنگی در بالا بردن آمادگی دانش آموزان برای شرکت در امتحانات دارند: «از دیگر فعالیت ها ما بعد از تمام شدن کتاب درسی، برگزاری کلاس های رفع اشکال بود؛ یکی از مزایای کلاس های رفع اشکال این است که دانش آموز باید با مطالعه سر کلاس حاضر شود تا بتواند نواقص آموزشی خود را برطرف کند. در این کلاس ها علاوه بر حل کردن اشکالات دانش آموزان، حل نمونه سوال و دوره بعضی مطالب درسی هم انجام شد.»

اخبار پیشنهادی