ثبت نام در مدارس پسرانه و دخترانه ابتدایی علامه طباطبایی آغاز شد

پیش ثبت نام دبستان های پسرانه و دخترانه مجتمع علامه طباطبایی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ از ۱ دی ماه ۱۴۰۳ آغاز شد.

براساس اعلام ستاد ثبت نام مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی (اطلاعیه شماره ۱) متقاضیان پسر و دختر ثبت نام در دبستان های علامه طباطبایی، به بخش «سامانه ها» و قسمت «سامانه ثبت نام» در سایت alameh.ir مراجعه کنند.

شرایط پذیرش و مراحل ثبت نام

متقاضیان ثبت نام در دبستان های مجتمع علامه طباطبایی، از طریق مصاحبه حضوری (ارزیابی علمی و شخصیتی) پذیرش می شوند.

متقاضیان، برای پیش ثبت نام ابتدا باید به «سامانه ثبت نام» در سایت«www. alameh.ir» وارد شده و بعد از ثبت اطلاعات اولیه، کد و رمز عبور دریافت کنند. سپس اطلاعات خواسته شده را تکمیل کرده و تایید نهایی سامانه را دریافت کنند. شرکت در مصاحبه حضوری، مرحلۀ بعدی ثبت نام است. متقاضیان ثبت نام در دبستان های علامه طباطبایی، در صورت موفقیت در ارزیابی حضوری، برای ثبت نام قطعی دعوت می شوند.

متقاضیان ثبت نام توجه داشته باشند که پیش ثبت نام زمانی در سامانه به اتمام می رسد که «رسید ثبت نام» نمایش داده شود.

انتخاب بهترین مدرسه برای دبستانی ها

دانش آموزان پسر متقاضی ورود به دبستان های مجتمع علامه طباطبایی، می توانند در واحدهای پسرانه «نیاوران» و «پاسداران» ثبت نام کنند. واحد دخترانه «تهرانپارس» نیز پذیرای متقاضیان دختر خواهد بود.

ستاد ثبت نام به خانواده ها پیشنهاد کرده است که با توجه به سیستم یکسان آموزشی دبستان های علامه طباطبایی، واحدی را انتخاب کنند که به محل زندگی شان نزدیک تر است.

کسبِ دانش، مهارت های پرسش گری و مسئولیت پذیری

شعار دبستان های مجتمع علامه طباطبایی، ایجاد یک بذر و نشای مناسب است. نشا یعنی ن‍شاط (انگیزش درونی برای پرداختن به کنجکاوی)، ش‍ادی (لذت بردن از مدرسه و آموزش) و امید.

با همین رویکرد، دانش آموزان مقطع ابتدایی مجتمع علامه طباطبایی، مهارت هایی می آموزند تا زمینۀ لازم برای ورود به دوره‎ اول متوسطه را کسب کنند.

تکمیل مهارت های دست ورزانه، انجام مسئولیت های شخصی مانند لباس پوشیدن، نظافت، انجام تکالیف مدرسه و حضور در کلاس درس، ارتباط مناسب و درست با همکلاسی ها و مسئولان مدرسه، شناخت مناسب از توانایی های فردی و رفتارهای همدلانه، از جمله این مهارت های پایه است.

دوره دوم دبستان، شروعی برای به کارگیری مهارت های پایه و یادگیری و درک دانش است. به عبارت دیگر اگر در دوره اول ابتدایی «یادگیری برای خواندن» اصل است، در دوره دوم، «خواندن برای یادگیری» اهمیت دارد.

اخبار پیشنهادی