جلسه مجازی مدیر واحد آبشناسان با اولیا پایه نهم برگزار شد

تشریح برنامه های نهمی ها از آذر تا اردیبهشت

دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان بعد از پایان امتحانات میان ترم تا قبل از شروع آزمون های ترم اول در پروژه مطالعاتی ویژه ای شرکت می کنند. فاز نخست این پروژه مطالعاتی در آذرماه با برگزاری اردوی مطالعاتی ۴ روزه آغاز می شود.

 «محسن ایرجی» مدیر واحد آبشناسان درباره جزییات این برنامه مطالعاتی ویژه می گوید: « دانش آموزان پایه نهم امسال، اولین دانش آموزان نهمی دوره بعد از همه گیری بیماری کرونا هستند. این دانش آموزان به دلیل اینکه پایه هفتم و هشتم را مجازی گذرانده اند، ممکن است دارای نقاط ضعفی در برخی دروس باشند. یکی از طرح های ما برای رفع مشکلات درسی نهمی ها، طرح ویژه مطالعاتی به مدت ۴۵ روز تا قبل از شروع امتحانات نیمسال اول تحصیلی است. اردوی مطالعاتی ۴ روزه در آذرماه بخشی از این پروژه مطالعاتی است.»

به گفته مدیر واحد آبشناسان، دانش آموزان در اردوی مطالعاتی به مدت ۴ روز، از ساعت ۳ بعدازظهر تا ۶ شب در مدرسه هستند و درس می خوانند: «دانش آموزان باید در این ۶ ساعت حدود ۴ ساعت مطالعه مفید داشته باشند. در این ۴ روز متوجه خواهیم شد که کدام یک از دانش آموزان در مهارت های پایه مشکل دارند و نحوه درس خواندن در دروس مختلف، جزوه نوشتن و تمرکز کردن دانش آموزان را بررسی می کنیم. اردوی مطالعاتی ۴ روزه ای هم بعد از عید خواهیم داشت. شرکت در این اردو این اردو برای همه دانش آموزان پایه نهم اجباری است.»

۴۰ زنگ ماراتن!

پروژه ماراتن برنامه دیگر آبشناسانی هاست که در روزهای پنج شنبه برگزار می شود. ایرجی می گوید: «پروژه ماراتن ۱۰ هفته است که ۳ هفته آن در آذرماه و ۷ هفته دیگر در بهمن، اسفند و فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد. در روزهای آینده آزمون تعیین سطحی از دانش آموزان گرفته می شود تا از بین همه نهمی ها، ۵۰ نفر وارد مارتن شوند. ماران پنج شنبه ها برای دو کلاس و در دوزنگ ریاضی و دو زنگ فیزیک برگزار می شود. دبیران در ماراتن مطالب درسی را با سطح دوره دوم دبیرستان برای دانش آموزان تدریس می کنند. این پروژه به صورت اختیاری برای دانش آموزان برگزار خواهد شد.»

برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش آموزانی که نقاط ضعف دارند، برنامه دیگر آبشناسانی ها است که از آذرماه آغاز خواهد شد.

ویدیوهای جلسه را در این لینک ها ببینید.

بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

اخبار پیشنهادی