اختراع دانش آموز گلستانی در سمینار علمی سوییس دوم شد

«افشین ادبی» دانش آموز پایه هشتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – و احد گلستان در «سمینار علمی اختراعات ژنو» مقام دوم را کسب کرد. این سمینار از ۲۳ تا ۲۶ فروردین در سوییس برگزار شد. 

اختراع این دانش آموز، یک تشک آبی است که با فرستادن امواج الکترومغناطیس باعث ایجاد حس آرامش در فرد شده و خواب او را عمیق تر می کند. افشین ادبی در نسخه جدید اختراع خود از موسیقی های آرامش بخش برای ایجاد امواج در آب استفاده کرده است.

او در مورد اختراعش گفت: «تشک آبی طبی که من اختراع کرده ام هم باعث بهبود دردهای ستون مهره ها می شود و هم بی خوابی را برطرف می کند. چون آب خاصیت دو قطبی دارد در تشک دستگاهی تعبیه شده بود که امواج الکترومغناطیس با طول موج خاصی را به آب می فرستد و از این طریق بر امواج مغز انسان اثر می گذارد و بی خوابی را از بین می برد. اما در نسخه جدید از موسیقی استفاده کرده ام که شخص آن را نمی شنود. »

در سمینار علمی ژنو سوییس بیش از ۳۴ کشور شرکت کردند. مخترعان ایرانی با کسب ۷۵ مدال رنگارنگ بعد از مالزی به رتبه دوم رسیدند.

ادبی پیش از این در مسابقات بین المللی اختراعات کره جنوبی و مسابقات بین المللی اختراعات و ابتکارات (IENA) در رشته پزشکی به ترتیب موفق به کسب مقام اول و سوم شده بود.

اخبار پیشنهادی