یک شاخه گل و یک خاطره خوش؛هدیه به پدربزرگ و مادربزرگ

سال‌ها پيش درس و مدرسه را تمام کرده‌اند اما دوباره به جمع دانش‌آموزان آمده‌اند. اين بار براي شرکت در جشن «انوار الهي در خانواده من». جشني براي تکريم پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هاي دانش‌آموزان دبيرستان دوره اول علامه طباطبايي واحد گلستان. جشن انوار الهي در پنجمين دوره برگزاري، تبديل به مهمترين برنامه فرهنگي واحد گلستان شده است.

به گفته «رسول بيگي» مسئول فرهنگي مدرسه، هيچ فوق برنامه ديگري در ماه آذر برگزار نمي‌شود تا مقدمات برگزاري جشن انوار الهي به بهترين شکل فراهم گردد. حاصل بيش از چهل روز جلسه و تمرين و برنامه‌ريزي و اجرا جشني است که در آن افراد خانواده از سه نسل متفاوت در کنار هم ساعت‌هاي خوشي را سپري مي‌کنند.

يک شب قبل از يلداي زمستان گرد هم ميآيند

يک شب قبل از يلداي زمستان، با گام‌هاي کوتاه و آرام وارد سالن مي‌شوند. عکس يادگاري خانوادگي مي‌گيرند، انار و آش و لبو مي‌خورند و تمام مدت لبخند بر لبشان است. خوشحالي در چهره پدربزرگ‌هاي مو سفيد و مادربزرگ‌هاي گلستاني مشهود است. خرسندند از اين که به احترام آنها جشني برپا شده و در کنار نوه‌هايشان هستند. حاضران در جشن، پس از پذيرايي به سالن همايش مي‌روند و جشن با پخش چند نماهنگ آغاز مي شود. يکي از اين نماهنگ ها به مناسبت گرامي‌داشت ياد و خاطره پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هايي است که ديگر در بين خانواده گلستاني‌ها نيستند. پس از آن حاضران در مراسم بخشي از جشن‌هاي سال‌هاي گذشته را تماشا مي‌کنند.

«حجت حضرتي»، مدير واحد گلستان در دقايق کوتاه سخنراني خود به دانش‌آموزان يادآوري مي‌کند که قدر داشته‌هاي خود از جمله پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ را بدانند. او مي‌گويد: «ما با برگزاري اين جشن قصد داريم که يک شب به مدت چند ساعت در کنار پدربزرگ و مادربزرگ شاد باشيم و لذت ببريم.»

هنرنمايي دانش آموزان؛ حضور گوينده

«عباس محبي» يکي از مجريان و صدا پيشگان با سابقه راديو و تلويزيون، سال‌ها در برنامه «صبح جمعه با شما» مهمان خانه ايراني‌ها بوده خاطره مي‌گويد و استندآپ اجرا مي‌کند. حالا نوبت هنرنمايي دانش‌آموزان است.

گروه سرود و نمايش و تواشيح و موسيقي زنده چندين اثر براي اجرا در جشن انوار الهي آماده کرده‌اند. آنها به تناوب تا پايان مراسم به روي صحنه مي‌آيند.

معاون شهردار تهران چه گفت؟

«ابراهيم شيخ»، معاون شهردار تهران يکي از مهمانان ويژه «جشن انوار الهي» است. او از فرصت استفاده کرده و موضوع مهمي را با والدين در ميان مي‌گذارد: «فرزندان ما در وجود خودشان گنجينه‌هايي از استعداد دارند. کار اساسي ما اين است که استعداد آن‌ها را بشناسيم و در مسير تحقق استعدادها قرارشان بدهيم.» او کلاس‌هاي تقويتي را در دنياي امروز بي فايده مي‌داند و مي‌گويد: «امروزه فرستادن دانش‌آموز به کلاس‌هاي تقويتي و نتيجه گرفتن از اين کلاس‌ها نه ممکن است و نه مطلوب. سرمايه‌گذاري بيش از حد باعث نمي‌شود که در فرد استعداد به وجود بيايد. بايد بر نقاط قوت فرزندانمان سرمايه‌گذاري کنيم و نگرشمان را نسبت به استعداد دانش‌آموزان تغيير بدهيم.»

مسابقهاي با حضور نوهها و پدربزرگها

حالا نوبت آن است که چهار نفر از پدربزرگ‌ها به همراه نوه‌هايشان در مسابقه شرکت کنند. آنها بايد با شنيدن ابتداي يک ترانه نام خواننده و اسم ترانه را حدس بزنند. براي پدربزرگ‌ها ترانه‌هاي قديمي پخش مي‌شود و براي نوجوانان ترانه‌هاي امروزي. مسابقه ديگر اجراي پانتوميم است که با اجراهاي جالب پدربزرگ‌ها همراه مي‌شود.

در پايان برنامه، دانش‌آموزان واحد گلستان برنامه ويژه‌اي براي تقدير از پدربزرگ و مادربزرگشان دارند. در حين اجراي گروه سرود دانش آموزان گلستاني به سمت سن مي‌روند و همه با هم سرود را اجرا مي‌کنند. آن‌ها پس از پايان سرود، دسته‌جمعي به سمت پدربزرگ و مادربزرگ خود مي‌روند و به آنها شاخه گل تقديم مي‌کنند.

اخبار پیشنهادی