گلستانی ها رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند

جشن تکلیف دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در مزار شهدای گمنام منطقه ۲۲ برگزار شد. در این جشن دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم به همراه خانواده هایشان حضور داشتند و رسیدن به سن عبادت و بندگی را گرامی داشتند.

سخنران جشن تکلیف گلستانی ها «خلیل رفیعی طباطبایی» نویسنده کتاب «پسرم، تو بالغ شدی» بود و در مورد بلوغ و موضوعاتی که در کتاب به آنها اشاره شده صحبت کرد.

«رسول بیگی» مربی پرورشی واحد گلستان در مورد جشن تکلیف و مقدمات برگزاری آن گفت: «هر سال پیش از جشن تکلیف جلسه ای با موضوع بلوغ برای اولیاء دانش آموزان در واحد گلستان برگزار می شود. همچنین هر سال در اردوی برون شهری پایه هفتمی ها جلسه ای به بحث بلوغ و بایدها و نبایدهای آن اختصاص دارد.»

حضور همیشگی قرآن در زندگی گلستانی ها

مربی پرورشی واحد گلستان افزود: «در بسته ای که برای دانش آموزان و خانواده ها تدارک دیده بودیم علاوه بر جانماز و مهر، متن سوگندنامه و کتاب پسرم تو بالغ شدی به همراه یک ربان قرار داشت. اولیاء به صورت نمادین با ربانی که در اختیارشان قرار دادیم دست فرزندشان را به قرآن بستند.»

بادکنک آرزوها در آسمان آبی

یکی از برنامه هایی که همه ساله در جشن تکلیف انجام می شود، رها کردن بادکنک آرزوها است. بیگی در این باره گفت: «دانش آموزان در جشن تکلیف سوگندنامه را با هم خواندند و سپس آرزوهای خود را که روی کاغذ نوشته بودند به بادکنک های هلیومی بستند و در آسمان رها کردند. رها شدن چندین بادکنک در آسمان منظره زیبایی در مزار شهدای گمنام به وجود آورده بود.»

اخبار پیشنهادی