نکاتی که باید درباره آزمون جامع بدانید!

کِی؟ کجا؟ چطور؟

آزمون جامع پایانی تابستان برای دانش آموزان دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی، چهارشنبه ۲۴ مردادماه برگزار می شود.

دانش آموزان پایه های هفتم، هشتم و نهم واحدهای میرداماد، آبشناسان، گلستان، فرمانیه و پاسداران از ساعت ۸ صبح چهارشنبه، در مدارس شان در آزمون جامع شرکت می کنند. مدت زمان آزمون جامع برای دانش آموزان پایه هفتم و پایه هشتم ۱۰۵ دقیقه و برای پایه نهمی ها ۱۳۵ دقیقه است.

آزمون جامع چند سوال دارد؟

دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم در آزمون جامع تابستان به ۴۰ سوال از سه درس ریاضی، فیزیک و زمین شناسی پاسخ می دهند. براساس بودجه بندی اعلام شده، در آزمون ۲۴ مرداد، ۲۰ سوال از ریاضی، ۱۰ سوال از فیزیک  ۱۰ سوال از زمین شناسی برای هفتمی ها و هشتمی ها درنظر گرفته شده است.

تعداد سوالات آزمون جامع پایه نهمی ها ۵۰ سوال است که از درس های ریاضی، هندسه، فیزیک و زمین شناسی طرح می شود.

بودجه بندی آزمون جامع

سوالات درس ریاضی آزمون جامع برای دانش آموزان پایه هفتم از «فصل ۲ تا ابتدای صفحه ۲۳» یعنی «ابتدای ضرب و تقسیم عددهای صحیح» طرح می شود. هفتمی ها در درس فیزیک هم به سوالاتی از «فصل ۸» پاسخ می دهند. «فصل ۵ صفحۀ ۳۶ تا ۴۵» هم بودجه بندی درس زمین شناسی برای آزمون جامع دانش آموزان پایه هفتم مدارس علامه طباطبایی است.

«فصل ۱» از درس ریاضی، «فصل ۹ صفحۀ ۷۶ تا ۸۲، ابتدای مبحث آذرخش» از درس فیزیک و «فصل ۱۱ صفحۀ ۹۷ تا ۱۰۳» از درس زمین شناسی هم بودجه بندی آزمون جامع برای دانش آموزان پایه هشتم است.

دانش آموزان پایه نهم در درس ریاضی به سوالاتی از «فصل ۱ دروس ۱ تا ۳ ابتدای احتمال» و در هندسه به پرسش هایی از «مرور هندسه پایه هشتم و فصل ۳ تا ابتدای درس ۴» پاسخ می دهند. فصل ۴ درس فیزیک (صفحۀ ۳۹ تا ۴۶ تا ابتدای درس ۴) و فصل های ۶ و ۷ درس زمین شناسی هم بودجه بندی آزمون برای پایه نهمی ها است.

نکاتی که باید بدانید!

بنابر اعلام واحد آموزش مجتمع، ۲۰ درصد سوالات آزمون جامع دارای سطح ساده، ۶۰ درصد متوسط و ۲۰ درصد هم سخت هستند.

آزمون جامع ۲۴ مردادماه دارای نمره منفی است. یعنی به ازای هر پاسخ صحیح ۳ نمره مثبت و به ازای هر پاسخ غلط ۱ نمره منفی برای داوطلب درنظر گرفته خواهد شد. نمره نهایی هر دانش آموزان با توجه به ضرایب دروس (ریاضی ضریب ۴، فیزیک ضریب ۳ و زمین شناسی ضریب ۲) مشخص خواهد شد.

تصویر جلد پرسشنامه آزمون جامع پایه هفتم

تصویر جلد پرسشنامه آزمون جامع پایه هشتم

تصویر جلد پرسشنامه آزمون جامع پایه نهم

اخبار پیشنهادی