چند توصیه مهم برای دانش آموزان پایه نهم

امتحانات پایان سال مدارس دوره اول علامه طباطبایی از تاریخ ۲۷ اردیبهشت شروع شد. امتحانات پایه های هفتم و هشتم به صورت مجازی و در سایت moodle.alameh.ir برگزار می شود. نهمی ها هم در امتحانات نهایی به صورت حضوری شرکت می کنند. «محمد باقری» مشاور دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد فرمانیه، موفقیت در امتحانات را وابسته به عوامل مختلفی می داند؛ عواملی مانند تمرین و حل نمونه سوالات مشابه، داشتن تمرکز بالا و صد البته نداشتن استرس و اضطراب. در ادامه چند توصیه امتحانی ویژه دانش آموزان پایه نهم را از مشاور نهمی های واحد فرمانیه می خوانید.

استرس و اضطراب ممنوع!

توصیه اصلی من به خانواده دانش آموزان است؛ لطفا در روزهای امتحانات دانش آموزان، فضایی ارام و به دور از استرس و تنش در خانه ایجاد کنید.اضطرابی و نگرانی از مهم ترین عوامل حواس پرتی و نتیجه نگرفتن دانش آموزان در آزمون ها است.

مطالعه، تمرین و حل نمونه سوال

همان طور که مطالعه و تمرین در موفقیت شما تاثیرگذار است، حل نمونه سوال امتحانی هم به دلیل آشنا شدن با مدل سوالات و بخش هایی که بیشتر در امتحان مورد سوال قرار می گیرند، بسیار مهم است؛ پس برای هر درسی، حل نمونه سوال امتحانی فراموش نشود.

رعایت شرایط حضور در جلسه امتحان

برای حضور در جلسه امتحانات، حتما موارد بهداشتی را رعایت کنید و به توصیه های مسئولین و مشاورین مدرسه توجه داشته باشید تا به سلامت روزهای امتحانی را سپری کنید.

اخبار پیشنهادی