چرا آبشناسانی ها تابستان به مدرسه آمدند؟

۶ هفته پایگاه تابستانی دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان، ۳ شهریورماه با برگزاری آزمون جامع به پایان رسید. آبشناسانی ها در پایه هفتم، هشتم، نهم و گروه ادونس، در این ۶ هفته، مجموعا در ۱۲۲۴ زنگ آموزشی، ۱۹۲ زنگ ورزشی و بیش از ۳۰ اردوی تفریحی شرکت کردند.

به گفته «محمد عظیمی» معاون آموزشی واحد آبشناسان، پایگاه تابستانی برای علامه ای ها با چند هدف مهم برگزار می شود: «وجود جریان آموزشی مستمر در طول سال، یکی از مهمترین سیاست های آموزشی مجتمع علامه طباطبایی است. یکی از اهداف حضور دانش آموزان در پایگاه تابستانی هم، همین موضوع است. از طرف دیگر پایگاه تابستانی برطرف کننده بخش اساسی از نیاز دانش آموزان و خانواده هایشان برای داشتن اوقات فراغت در تابستان نیز هست. علامه ای ها در مدرسه هم درس می خوانند، هم اردو می روند و هم ورزش می کنند.  این موضوع به ویژه برای هفتمی ها که از دبستان وارد دبیرستان دوره اول شده اند حایز اهمیت است. آنها در پایگاه تابستانی با همکلاسی ها، معلمان و کادر اجرایی مدرسه آشنا می شوند. بنابراین با شروع مهرماه زمان مربوط به این آشنایی ها به ادامه درس صرف می شود.»

دانش آموزان در تابستان چه بخش هایی از درس را مطالعه می کنند. عظیمی می گوید: «دانش آموزان در تابستان بخش هایی از کتاب های درسی را یاد می گیرند که آموختن آن نیاز به صرف ساعات بیشتری از سال تحصیلی دارد. در این مدت با برگزاری آزمون های کلاسی، سطح دانش آموزان جدید الورود هم ارزیابی می شود تا برنامه ها برای شروع مهرماه دقیق تر تدوین شود. آزمون جامع تابستان محک پایانی دانش آموزان و برنامه های مدرسه است که امسال ۳ شهریور ماه برگزار شد. دانش آموزان در این ازمون به ۳۰ سوال به مدت ۱۱۰ دقیقه پاسخ دادند.»

اخبار پیشنهادی