تماشای یک تجربه در سه نسل

پدرم، من و پسرم!

یاسر توفیق حق، عضو هیات موسس مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی در پیامی به فارغ التحصیلان پایه های ششم، نهم و دوازدهم مدارس ده گانه مجتمع علامه طباطبایی در پابان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، از آن ها خواست «یادگیرنده دائمی باشند و مهارت هایشان را گسترش دهند.»

این پیام، تیرماه سال جاری در کتاب فارغ التحصیلان مجتمع با عنوان «سلام به آغاز؛ فارغ از تحصیل نمی شویم» منتشر شده است.

متن پیام «یاسر توفیق حق» به این شرح است:

«پدرم، «حاج حسن توفیق حق»، عضو محترم هیات موسس مجتمع فرهنگی- آموزشی علامه طباطبایی، وقتی می خواست برای اولین بار خواندن و نوشتن بیاموزد، به مکتب خانه رفته است. پسرم، علی، امسال کلاس چهارم دبستان را تمام کرد. وقتی او می خواست به کلاس اول دبستان برود، دوره فراگیری بیماری «کرونا» بود. به ناچار، آموزش مدارس، بصورت آنلاین برگزار می شد. علی هر روز در خانه، پشت کامپیوتر می نشست و در کلاس های آنلاین، الفبای فارسی را می آموخت. دوره سخت و متفاوتی بود.

بچه ها، بین دوره آموزش پدرم در مکتب خانه، تا دوره آموزش پسرم در کلاس های آنلاین، تنها حدود هفتاد سال فاصله است!* می بینید زمان چقدر زود می گذرد و چه تغییرات بزرگی در بستر زمان رخ می دهد؟ پس لطفا قدر زمان و لحظه های عمرتان را بدانید، با تغییرات همراه شوید و هرگز فارغ از تحصیل نشوید.

سرعت تغییرات در دوران مدرن امروز و دنیای مدرن تر فردا، بسیار زیاد است. تکنولوژی به طرز حیرت آوری، توسعه یافته است و انسان، اگر یادگیرنده دائمی نباشد و مهارت هایش را مدام توسعه ندهد، معلوم نیست چطور می تواند آینده خوبی برای خودش بسازد. به تولد «هوش مصنوعی» در یکی دو سال اخیر و تاثیراتش در حوزه های مختلف نگاه کنید. این پدیده، بزرگتر که شود، دنیای مان چطور خواهد شد؟ سوال سختی است، اما شما به جوابش فکرکنید.»

*«اولین مدرسه، به سبک نوین و امروزی سال ۱۲۶۸ شمسی (۱۳۵ سال پیش) تاسیس شده است.»

اخبار پیشنهادی