واحد ادونس؛ قدم گذاشتن در مسیر المپیاد

دانش‌آموزان پایه‌ی نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد ادونس آبشناسان برنامه‌ریزی متفاوتی را با دیگر دانش‌آموزان دارند. «یوسف بشارتی» مشاور پایه نهم واحد ادونس آبشناسان درباره چگونگی روند آموزشی در این واحد می‌گوید: « دانش‌آموزانی که به رشته‌های المپیادی اعم از ریاضی، کامپیوتر، فیزیک، نجوم، شیمی و زیست‌شناسی علاقه دارند، با توجه به نمراتی که در پایه هشتم کسب می‌کنند، برای دوره‌ی پیش ادونس نهم پذیرفته می‌شوند.»

به گفته مشاور نهمی های واحد ادونس، در پایان دوره‌ی پیش ادونس آزمونی برگزار می‌گردد و نفرات برتر این آزمون برای دوره تابستانی انتخاب می‌شوند.: «برای پذیرفته شد‌گان نهایی دوره پیش ادونس، ۶ هفته کلاس آموزشی در تابستان برگزار می‌شود. بعد از برگزاری کلاس‌ها و آزمون، رشته المپیادی دانش‌آموزان مشخص می‌شود.»
ادونسی‌های واحد آبشناسان در طول سال تحصیلی، برنامه‌های آموزشی ویژه خود را در کنار برنامه‌های مصوب دروس آموزش و پرورش پیش می‌برند؛ بشارتی می‌گوید: «برنامه‌ریزی آموزشی نهمی‌های واحد ادونس در طول سال تحصیلی، به این صورت است که ۳ روز در هفته را به کلاس‌های دروس آموزش و پرورشی مصوب پایه نهم و ۲ روز را به دروس رشته المپیادی ویژه خود می‌پردازند. منابع مطالعاتی هر رشته المپیادی هم توسط سرفصل‌های باشگاه دانش پژوهان جوان انتخاب می‌شود. همچنین با برنامه‌های ویژه آموزشی که دانش‌آموزان ادونس دارند، برای امتحانات نیمسال اول و دوم به مشکلی بر نمی‌خورند.»
بشارتی درباره هدف نهایی ادونس برای دانش‌آموزان می‌گوید: «هدف نهایی ادونس پایه نهم در واقع آماده کردن دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون المپیادهای پایه دهم و یازدهم دبیرستان های دوره دوم است تا دانش‌آموزان بتوانند راحت تر به اهداف آموزشی که دارند دست پیدا کنند.»

اخبار پیشنهادی