هفت دلیل برای علامه ای شدن

*سعید سلیمانی نسب،رئیس انجمن اولیا و مربیان از دلایل انتخاب «دبیرستان دوره اول دخترانه علامه طباطبایی – واحد پاسداران» می گوید.

انتخاب مدرسه از دغدغه های مشترک والدین است. مدرسه به ‌عنوان مهمترین کانون رشد و بالندگی، علم اندوزی و هموار کننده مسیر یک آینده خوبِ اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی نقش مهمی در زندگی فرزندانمان دارد. شاید بهتر باشد به این سوال پاسخ دهم که «چرا دبیرستان دوره اول دخترانه علامه طباطبایی – واحد پاسداران را برای تحصیل فرزندم انتخاب کردم؟»

من برای اتتخاب مدرسه، معیارهای مختلفی داشتم. اول: به این نتیجه رسیدم که «مدرسه علامه طباطبایی» مدرسه ایست با نظم و انضباط. چون نظم باعث کسب موفقیت‌ های بسیار از جمله موفقیت ‌های آموزشی و اجتماعی و سبب خودساختگی فرزندانمان می‌شود. دوم: تحقیق  کردم و متوجه شدم که مدیریت آموزشی «مدرسه  علامه طباطبایی»در سایه تجارب معلمین و نظام آموزشی یکی از مجموعه مدارس خوش نام، موفق و با سابقه شکل گرفته است. بنابراین تجربه سال ها بالندگی آن مجموعه می تواند در «مدرسه  علامه‌ای ها» متبلور شود. سوم: برنامه ریزی منسجم و همه جانبه آموزشی و فرهنگی از نکات مهم مدنظرم  برای انتخاب مدرسه بود. برنامه هایی که به همه ابعاد یک دانش آموز توجه داشته باشد. هم رشد تحصیلی شان را مدیریت کند و هم به کشف استعدادهایشان فکر کند. هم اولویت های فرهنگی را در نظر بگیرد و هم برنامه های ورزشی مناسبی برای نوجوانان در نظر بگیرد. «مدرسه علامه طباطبایی» را دارای این قابلیت ها یافتم. چهارم: رعایت مسائل مذهبی و دینی، تربیت عملی دینی و رعایت اصول اخلاقی از نکات مهم مدنظرم برای انتخاب «مدرسه علامه ای ها»بود. پنجم: مایل بودم دخترم در مدرسه ای تحصیل کند که علاوه بر رقابت های سالم درسی و آموزشی، به اخلاق فردی و اجتماعی دانش آموزان هم توجه شود. این مهم را در «مدرسه علامه طباطبایی»یافتم. ششم: توجه به سلامت جسمی و روانی دختران دانش آموز اهمیتی مضاعف دارد. در طول سال تحصیلی این رعایت و توجه را از طرف مدرسه دریافت کردم. هفتم: اینکه نمرات دروس واقعی باشد و بتوانیم سنجش درستی از وضعیت تحصیلی دانش آموزان داشته باشیم اهمیت دارد. سنجش درست می تواند مسیر صحیحی را پیش روی رشد تحصیلی دانش آموز قرار دهد. همچنین مهم است که برنامه های درسی با توجه به روحیات مختلف دانش آموزان طراحی و اجرا شود. من «مدرسه علامه طباطبایی» را از این حیث، صاحب صلاحیت یافتم.

به این هفت دلیل بود که دبیرستان دوره اول دخترانه علامه طباطبایی_ واحد تهرانپارس» را برای تحصیل دخترم انتخاب کردم و بعنوان مسئول انجمن اولیاء و مربیان مدرسه، در طراحی و اجرای برنامه های آن به حد وسع مشارکت کردم.

اخبار پیشنهادی