هدایت تحصیلی در واحد پاسداران چگونه انجام می شود؟

هدایت تحصیلی برای دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران، تخصصی تر انجام می شود. آن ها براساس نمره ها، وضعیت حضور در کلاس، میزان انگیزه و گزارش هایی که در طول سال تحصیلی به خانواده هایشان داده می‌شود، به شناختی از خودشان می رسند. فعالیت های فرهنگی و علمی مختلف و کارگاه های دانش افزایی دانش آموزان و اولیا از ابزار رسیدن به این شناخت در واحد پاسداران است.

هدایت تحصیلی نهمی ها چگونه است؟

هدایت تحصیلی برای دانش آموزان پایه نهم واحد پاسداران در سه بخش انجام می شود.

به گفته «مریم رادمهر» مشاور پایه نهم پاسداران، در برنامه «جمعی برای همه دانش آموزان» از افرادی که در رشته های مختلف تحصیل کرده و مشغول به کار هستند، دعوت می‌کنیم تا برای دانش آموزان از مسیر تحصیلی و شغلی شان صحبت کنند. «رشته های تحصیلی و شغل هایی که دانش آموزان اطلاعات کمتری درباره آن ها دارند در این برنامه معرفی می شوند.»

در واحد پاسداران برای هر دانش آموز به صورت مجزا از روش PDP: personal development plan  استفاده می شود. به گفته رادمهر، در این روش بر اساس ویژگی های شخصیتی، نیازها، استعدادها و توانایی، ویژگی های فیزیکی و روانی دانش آموزان، به آن ها کمک می کنیم که هدف گذاری بلند مدت انجام داده و برای آن برنامه ریزی کنند: «در این بخش دانش آموزان به یک پکیج تست، شامل تست های شخصیتی، محیط شغلی و استعدادیابی پاسخ می دهند. با توجه به بررسی نتایج تست ها، دانش آموزان را راهنمایی می کنیم تا شناخت خوبی نسبت به خودشان پیدا کنند.»

مشاور پایه نهم در ادامه می گوید: «بر مبنای پروتکل های آموزش و پرورش، دانش آموزان را راهنمایی می‌کنیم تا وارد سامانه همگام شوند و فرم های مربوط به هدایت تحصیلی را پر کنند تا بتوانند انتخاب رشته درستی داشته باشند.»

دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دخترانه علامه طباطبایی – واحد پاسداران هر هفته یک ساعت درسی را به انجام پروژه های هدایت تحصیلی اختصاص می دهند.

اخبار پیشنهادی