نکاتی که دانش آموزان باید قبل از امتحان بدانند

عوامل بسیاری برای کسب نتایج مطلوب در امتحانات تاثیرگذار است. تغذیه و خواب مناسب، برنامه ریزی منسجم، کنترل استرس از جمله این عوامل هستند.

آرش ارشادی، مشاور تحصیلی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد پاسداران،  نکاتی را به منظور استفاده مطلوب از زمان باقی مانده تا امتحانات پایان ترم متذکر شده است که در ادامه می خوانید:

* برای مدیریت زمان وقت بگذارید: برای اینکه در امتحانات موفق باشید باید خوب مطالعه کنید نه اینکه بدون مدیریت کردن زمان به سمت کتابها شیرجه بروید ! باید برای مطالعه طرح و نقشه داشته باشید، یعنی برنامه ریزی آموزشی به نحوه صحیح از طریق مشاور مدرسه و خود شما انجام گیرد (در طول روز حداقل ۳ درس را مطالعه کنیدو دروس عمومی مثل اجتماعی و دینی که حجم زیادی دارند را تقسیم بندی کرده و در هر روز حداقل ۲ درس از آنها را مطالعه کنید چون شب امتحان زمان یادگیری درس جدید نیست و فقط باید مرور انجام گیرد.)

* اهداف واقع بینانه داشته باشید: مهمترین گام تعیین هدف است ولی باید توجه داشته باشید که فشار بیشتر از حد توان نباید باشد، یعنی اهداف خود را واقع بینانه کنید. در این زمان باقی مانده می بایست از زمان تفریحات و و از بازی کم کرده و توجه بیشتری به مسائل آموزشی گردد.

* به ذهن و جسم خود فرصت استراحت کافی بدهید.

* اطراف خود خوراکی قرار ندهید.

* کمک کنید و کمک بخواهید و خجالت نکشید.

اخبار پیشنهادی