نقش انجمن اولیا و مربیان در مدرسه آنلاین

انجمن اولیا و مربیان، تشکلی که در هر مدرسه به ارتقا سطح علمی و فرهنگی آن کمک می کند. بر خلاف تصوری که از کمرنگ شدن نقش انجمن در سالی تحصیلی گذشته میشد، در بسیاری از مدارس انجمن اولیا و مربیان مانند قبل به فعالیت ها ادامه می داد. «شهاب الدین جنیدی جعفری» رئیس انجمن اولیا و مربیان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان است. او درباره فعالیت انجمن در سال تحصیلی گذشته می گوید: «در سال تحصیلی گذشته، انجمن مانند قبل به فعالیت منظم خود پرداخت و برنامه های خوبی هم برگزار شد. جشنواره قرنطینه شو، جشنواره بزرگ آدرنالین، رقابت های کَل کَل و تهیه جوایز برای برندگان از نتایج جلسات انجمن و مسئولین مدرسه در قالب برنامه های فرهنگی ای بود که ویژه سال تحصیلی مجازی برگزار شد.»

لزوم حفظ همکاری بین انجمن و مسئولین مدرسه در سال تحصیلی مجازی

همکاری بین اعضای انجمن و مسئولثین مدرسه با توجه به غیر حضوری بودن سال تحصیلی چطور پیش رفت؟ رئیس انجمن اولیا و مربیان واحد آبشناسان می گوید: « قوانین و مقررات مربوط به انجمن اولیا و مربیان برای شرایط حضوری تدوین شده و ما این قوانین را برای مدل آنلاین هم مورد استفاده قرار دادیم. سعی ما بر حضوری برگزار کردن جلسات انجمن با رعایت پروتکل ها بود که تا حدودی هم موفق برگزاری حضوری جلسات شدیم. در کنار این جلسات، اولیا همیشه از طریق آنلاین و تلفنی، با اعضای انجمن و مسئولین مدارس در ارتباط بودند. ما هم از در انجمن اولیا از هر فرصتی برای انتقال دغدغه هایی که سال تحصیلی آنلاین برای اولیا و دانش آموزان ایجاد کرده بود، به مسئولین مدرسه استفاده کردیم و مسئولین هم نهایت همکاری و پیگیری را در برطرف کردن این نگرانی ها با اعضای انجمن و دیگر اولیا داشتند.»

به گفته جنیدی مجازی شدن آموزش، مزایا و معایب مختلفی دارد: «به شخصه معتقدم آموزش حضوری بسیار بار آموزشی بیشتری برای دانش آموز دارد اما  تجربه آموزش آنلاین در سنین نوجوانی بسیار در آینده برای دانش آموزان مفید خواهد بود. با در نظر گرفتن این مزیت که محوریت نمره در آموزش آنلاین تا حدودی نسبت به آموزش حضوری متفاوت است. در کنار این معایبی هم برای این نوع آموزش  وجود دارد که مهم ترینش دقیق نبودن ارزیابی دانش آموز در فضای آنلاین است که مشاورین با برنامه ریزی های متعددی این مشکلات را تا حدود زیادی حل کرده اند و در صورت حضوری شدن مدارس هم می توان با کلاس هایی چند ماهه به برطرف کردن این مشکلات پرداخت.»

اخبار پیشنهادی