میردامادی ها نمایش «راز رضا» را در منطقه اجرا می کنند

گروه تئاتر دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد نمایش «راز رضا» را در مسابقات منطقه ۳ اجرا می کند. به گفته «یاسر قاسم زاده» دبیرتئاتر واحد میرداماد، این نمایش از ابتدای سال تحصیلی با دانش آموزان تمرین شده است: « در یک ماه نخست سال تحصیلی،  اصول نمایش مثل فن بیان به دانش آموزان آموزش داده شد. سپس با توجه به سطح مهارتی اعضای گروه، نمایشنامه «راز رضا» را انتخاب کرده و تمریناتمان را به صورت دورخوانی شروع کردیم. بعد از دورخوانی و مسلط شدن به متن، تمرینات اصلی مان شروع شد.» قاسم زاده درباره داستان نمایشنامه انتخاب شده می گوید: «راز رضا داستان پسری به نام رضا است که دفترچه ای با خود دارد. همکلاسی هایش در اردو به دنبال کشف محتویات دفترچه هستند تا اینکه در اثر یک اتفاق دفترچه را می خوانند و راز رضا آشکار می شود.»

«رادین موسی عرب»، «پارسا زندی» و «بردیا جهاندیده» از پایه نهم، «ایلیا عسگری» از پایه هشتم و «پرهام احمدی»، «علی حیدرخانی»، «متین صفری» و «پرهام زاهدی» از پایه هفتم اعضای گروه تئاتر دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد را تشکیل می دهند.

معلم نمایش واحد میرداماد درباره نحوه انتخاب دانش آموزان برای شرکت در این کلاس می گوید: «انتخاب دانش آموزان در چند مرحله انجام شد. ابتدا از دانش آموزان علاقمند خواستیم که نمایش کوتاهی اجرا کنند تا استعداد اولیه شان مشخص شود. نفرات برگزیده در این مرحله به صورت تخصصی تر در تست های بیان، بدن و حس شرکت کردند. برای این کار از آن ها درخواست کردیم بخش کوتاهی از یک تئاتر را با همکاری دانش آموزان دیگر بازی کنند. در نهایت اعضای گروه نمایش انتخاب و تمرینات را روی نمایشنامه شروع کردیم.»

* برگزاری جلسات توجیهی ثبت نام سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی از ۴ بهمن آغاز شده است. ثبت نام آزمون ورودی مدارس علامه طباطبایی برای مقطع دبیرستان دوره دوم همچنان ادامه دارد. 

اخبار پیشنهادی