میرداماد و آبشناسان، فینالیست های سه پایه بسکتبال شدند

فینالیست های مسابقات بسکتبال سومین المپیاد ورزشی طلیعه نور مشخص شدند. مرحله دوم این مسابقات جمعه ۶ بهمن ماه برگزار شد و در آن بلندقامتان علامه ای ۹ دیدار برگزار کردند تا فینالیست های این دوره مشخص شوند.

پایه نهم و دهم؛ رقابت های جنجالی

مسابقات بسکتبال المپیاد طلیعه نور جمعه با بازی های پایه نهم و دهم شروع شد. طبق برنامه، مسابقات از ساعت ۸:۳۰ آغاز می شد ولی تیم ها برای آمادگی بیشتر از یک ساعت قبل به سالن آمده بودند تا از لحاظ بدنی سریعتر برای بازی ها آماده شوند.

اولین بازی بین تیم های واحد آبشناسان و واحد فرمانیه برگزار شد. آبشناسانی ها سال قبل در همین پایه قهرمان شده بودند و امسال هم برای دفاع از عنوان قهرمانی با تیمی قدرتمند پا به این مسابقات گذاشتند. تیم آبشناسان در این بازی کار نسبتا ساده ای در مقابل واحد فرمانیه داشت و در نهایت ۱۲ بر ۷ برنده شد.

بازی دوم در پایه نهم و دهم بین واحد میرداماد و واحد پاسداران برگزار شد. میردامادی ها که در هفته گذشته بازی های خوبی انجام دادند، این هفته هم ۲۴ بر ۱۵ پاسداران را شکست دادند تا در بازی سوم این پایه با واحد فرمانیه بازی کنند.

بازی تیم های واحد فرمانیه و میرداماد جنجالی ترین بازی در هفته دوم مسابقات بود. دو تیم با انگیزه زیادی مسابقه را شروع کردند. مربیان در طول بازی با هیجان تیم خود را هدایت می کردند و فریاد می زدند که نشان دهنده انگیزه تیم ها برای پیروزی بود. در نهایت میردامادی ها موفق شدند ۱۹ بر ۱۵ واحد فرمانیه را شکست دهند و به فینال برسند. واحد میرداماد در بازی فینال با واحد آبشناسان بازی خواهد داشت.

پایه هشتم؛ کار ساده میردامادی ها

مسابقات بسکتبال المپیاد طلیعه نور در پایه هشتم با دیدار واحد فرمانیه و واحد گلستان آغاز شد. این بازی با نتیجه ۹ بر ۵ به سود واحد فرمانیه به پایان رسید. در بازی دوم واحد میرداماد به مصاف واحد آبشناسان رفت. آبشناسانی ها در این بازی نتوانستند در مقابل تیم قدرتمند میرداماد کاری از پیش ببرند و در نهایت ۱۴ بر ۵ شکست خوردند اما این شکست باعث نشد که از مسابقات حذف شوند.

در بازی سوم این پایه و در گروه بازنده ها، آبشناسان و فرمانیه به مصاف هم رفتند. این بازی با نتیجه ۲۰ بر ۳ به سود آبشناسان به پایان رسید تا این تیم به همراه واحد میرداماد به فینال برسند.

پایه هفتم؛ باز هم واحدهای آبشناسان و میرداماد

بازی های پایه هفتم با دیدار تیم های آبشناسان و پاسداران ۱ شروع شد. آبشناسانی ها در دیداری ساده با نتیجه ۱۱ بر ۶ بر پاسداران پیروز شدند و به فینال مسابقات رسیدند. برای مشخص شدن تیم دیگری که باید در فینال حضور پیدا کند، دو بازی دیگر برگزار شد. در بازی اول تیم های میرداماد و فرمانیه به مصاف هم رفتند. میردامادی ها موفق شدند در یک بازی برتر ۱۶ بر ۷ فرمانیه را شکست دهند. واحد میرداماد برای رسیدن به فینال یک بازی دیگر هم با پاسداران ۱ در پیش داشت. در این بازی هم میردامادی ها با نتیجه ۱۱ بر ۷ پیروز شدند تا به همراه آبشناسان به فینال این مسابقات برسند.

به این ترتیب در هر سه پایه واحدهای آبشناسان و میرداماد به فینال این مسابقات رسیدند تا سه بازی نهایی بین این دو واحد برگزار شود. زمان برگزاری مسابقات فینال به زودی اعلام می شود. هفته آینده مسابقات والیبال سومین المپیاد ورزشی طلیعه نور برگزار می گردد.

اخبار پیشنهادی