معلم ورزش واحد پاسداران: از تابستان برای طلیعه نور برنامه داریم

دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران با ۱۷ تیم در المپیاد ورزشی طلیعه نور شرکت می کنند.

«وحید مولایی» معلم ورزش واحد پاسداران با اعلام این خبر جزییات برنامه های این واحد برای حضور موفق در المپیاد ورزشی طلیعه را تشریح می کند. مولایی ابتدا درباره تیم های واحد پاسداران برای شرکت در مسابقات طلیعه نور می گوید: «تعداد ۱۷ تیم از دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد پاسداران در المپیاد ورزشی طلیعه نور حضور خواهند داشت. این تیم ها از رشته های فوتبال، بسکتبال، والیبال، شطرنج، تنیس روی میز و شنا هستند و به جز بسکتبال که فقط پایه های هشتم و نهم ما در آن حضور دارند، در رشته های دیگر در هر سه پایه تیم داریم.»

برنامه ریزی ها از تابستان آغاز شد

مولایی به فرآیندی اشاره می کند که طی آن تیم ها برای شرکت در این مسابقات تشکیل شده اند: «با ذهنیتی که از سال گذشته داشتیم، می دانستیم که باید کارها را از تابستان شروع کنیم. به همین خاطر در پایگاه تابستانی به شناسایی استعدادها پرداختیم. حضور بچه ها در هر رشته ابتدا به صورت انتخابی بود. یعنی هر کس در هر رشته که فکر می کرد توانایی و علاقه مندی دارد، وارد شد. بعد از مدتی مشخص شد آیا رشته انتخابی درست بوده یا خیر. اگر تشخیص می دادیم که فردی برای رشته دیگر مفید است رشته او را عوض می کردیم. این کار از تابستان شروع شد.»

معلم ورزش دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران درباره آماده سازی دانش آموزان می گوید: «وقتی تیمها تشکیل شدند تمرینات به طور تخصصی برای آنها شروع شد. در این مدت باز هم نفرات غربال شدند تا بهترین ها در تیمهایی که استعدادش را دارند قرار بگیرند.»

طلیعه نور استعدادها را شکوفا می کند

مولایی اعتقاد دارد جشنواره هایی مثل طلیعه نور می توانند انگیزه و استعداد دانش آموزان را شکوفا کند: «جشنواره طلیعه نور از نظر ورزشی فواید بسیار زیادی دارد. دانش آموزان در این رقابت ها به طور جدی در کوران مسابقات ورزشی قرار می گیرند. برای بسیاری از بچه ها که در طول سال تحصیلی مشغول دروس تئوری هستند، چنین مسابقات ورزشی می تواند استعدادهایشان را شکوفا کرده و بسیاری از آنها را به ورزش حرفه ای علاقه مند کند.»

اخبار پیشنهادی