معلم استدلال واحد پاسداران: درس استدلال، شجاعت و انگیزه حل مسئله را به دانش آموزان می دهد

دانش آموزان دبیرستان دوره اول مجتمع علامه طباطبایی – واحد پاسداران در کلاس استدلال روند حل مسائل ریاضی را یاد می گیرند. استدلال بخشی از درس ریاضی است که هدف از آن افزایش توانایی مغزی و قدرت تحلیل ریاضیات است.

«یوسف باقری» معلم استدلال دانش آموزان واحد پاسداران در مصاحبه با سایت مجتمع علامه طباطبایی گفت: «در درس استدلال جرئت دانش آموزان را برای حل مسئله های ریاضی افزایش دادیم. هدف اصلی استدلال این است که انگیزه و شجاعت حل ریاضیات را در دانش آموزان افزایش دهیم. بچه ها باید بدانند سوالات این درس چگونه حل می شوند و با چه رویکردی می توان آن ها را حل کرد.»

باقری در ادامه روند اجرایی کلاس استدلال واحد پاسداران را تشریح کرد. «مسائل ریاضی در ذهن هر دانش آموز به شکل خاصی تعریف می شود و هر فرد با توجه به منطق خود سعی در پیدا کردن روش حل سوالات دارد. هر چه روش دانش آموزان به راه حل صحیح نزدیک تر باشد، رویکرد فرد به موضوع درست تر است. برای رسیدن به این خصوصیت، کلاس درس را با چند سوال از دانش آموزان آغاز می کنیم تا توانایی هوش آن ها را ارزیابی کرده و فعال کنیم. سپس از بچه ها می خواهیم که برای مسئله راه حل پیشنهاد دهند. به این صورت درس استدلال آغاز می شود.»

دانش آموزان تمرین را فراموش نکنند

معلم استدلال دبیرستان دوره اول مجتمع علامه طباطبایی – واحد پاسداران می گوید در این کلاس تکلیف اجباری نداریم: « آموزش استدلال ریاضیات باید به همراه معما و سرگرمی باشد زیرا هدف ما بالابردن علاقه و انگیزه دانش آموزان است بنابراین در این کلاس تکلیف اجباری زیادی برای بچه ها نداریم تا با میل خود مطالب را یاد بگیرند.»

باقری پیشنهاداتی هم به دانش آموزان برای بهتر یادگرفتن مباحث استدلال دارد. «دانش آموزان برای امتحانات پایان ترم باید تمرین حل کنند. حل تمرینات مختلف باعث می شود که دانش آموزان در مواجهه با سوالات مختلف ایده های مناسبی به ذهنشان برسد. در این صورت است که در حل سوالات استدلال موفق خواهند شد.»

اخبار پیشنهادی