مشاور پایه هفتم گلستان: گروهی درس بخوانید

دانش آموزان هفتمی اولین سال تحصیلی خود در دبیرستان دوره اول را سپری کردند. تغییر مقطع همواره برای دانش آموزان یک چالش بزرگ بوده و تعدد افت تحصیلی دانش آموزان از ششم به هفتم گویای این نکته است. با علی قاهری مشاور پایه هفتم هم صحبت شدیم و از روند تطبیق هفتمی ها با محیط جدید پرسیدیم. او توصیه هایی هم برای هفتمی ها داشت که در ادامه می خوانید.  

علی قاهری صحبتهایش را با اشاره به غرور کاذب ششمی ها شروع می کند. «ششمی ها به خاطر قبولی در آزمون ورودی با غرور پا به دوره جدید می گذارند و تصور می کنند از نظر علمی در سطح بسیار بالایی هستند. اما با برگزاری اولین آزمون ها متوجه می شوند که اینطور نیست. حدود دو ماه زمان می برد تا دانش آموزان این پایه با شرایط جدید علمی و محیطی جدید خو بگیرند و اعتماد به نفس از دست رفته­شان بازگردد.»

او می گوید هفتمی ها در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ در زمینه پژوهشی بهتر از زمینه آموزش عمل کردند که با توجه به تغییر مقطع از دبستان به دبیرستان طبیعی است.

سه آزمون در هر ماه برگزار کردیم

مشاور پایه هفتم واحد گلستان در مورد نحوه آماده سازی دانش آموزان برای امتحانان پایان ترم می گوید: «آمادگی بچه ها برای امتحانات فراهم است چون در ریاضی و علوم هم زیاد آزمون برگزار کردیم و هم نمونه سوالات زیاد کار کردیم. در هر ماه به طور متوسط سه آزمون در ریاضی و علوم برگزار کردیم. هفتمی ها در ثبت کارسنج بهترین عملکرد را داشتند و این در پیشرفت آنها تاثیر به سزایی داشت.»

کتاب درسی را سفید نگذارید

مشاور پایه هفتم مشکل اصلی هفتمی ها را عدم یادداشت برداری می داند و می افزاید: «دانش آموزان بدون در دست داشتن دفترچه و خودکار کتاب را مطالعه می کنند. من به دانش آموزان توصیه می کنم که اولا کتاب و جزوه را سفید نگذارند و چیزهایی که به ذهنشان می رسد را در گوشه آن بنویسند و ثانیا گروهی درس بخوانند. علاوه بر این یک کتاب کمک درسی مورد تایید دبیران را در کنار کتاب اصلی مطالعه کنند. انتشارات علامه برای همه دروس جزوه یا کتاب کمک درسی در اختیار دانش آموزان قرار داده است که بهترین منبع برای مطالعه تکمیلی هستند».

اخبار پیشنهادی