مشاور پایه نهم میرداماد: «ذهنی سوال حل نکنید»

دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دوره اول مجتمع علامه طباطبایی – واحد میرداماد با برنامه های ویژه ای آماده آزمون جامع و امتحانات نوبت اول می شوند. میردامادی ها تا ۱۴ اردیبهشت درس ها را تمام می کنند و بعد از آن به مرور، جمع بندی و حل تمرین می پردازند. «حیدر بابایی فرد» مشاور پایه نهم واحد میرداماد برای آمادگی دانش آموزان جهت امتحانات چند توصیه به آن ها دارد. بابایی فرد اعتقاد دارد توصیه های کوچک ولی کاربردی و موثر کمک زیادی به دانش آموزان خواهد داشت.

تشریحی درس بخوانید

مشاور پایه نهم واحد میرداماد می گوید دانش آموزان سوالات را با رویکرد تشریحی مطالعه و حل کنند: «آزمون جامع به صورت تستی و امتحانات پایانی به شکل تشریحی برگزار می شود. ولی برنامه آموزشی ما تمرین حل سوالات به صورت تشریحی است. زیرا اعتقاد داریم برای حل سوالات تستی هم باید جواب به صورت چک نویس نوشته شود. بعضی دانش آموزان سوالات تستی را ذهنی حل می کنند که این روش توصیه نمی شود چون در سوالات سخت تر باعث خطا شده و تمرکز دانش آموز از بین می رود. بنابراین همه بچه ها باید تمرینات خود را با چک نویس حل کنند.»

روش مطالعاتی برای دروس عمومی

بابایی فرد روش «پس ختام» را نیز به دانش آموزان توصیه می کند: «اصطلاح پس ختام مخفف چند واژه است که به روش مطالعاتی ویژه ای اشاره دارد. پیش مطالعه، سوال، خواندن، تفکر، از حفظ گفتن و مرور کردن ارکان این روش هستند که برای دروس عمومی به بچه ها توصیه می کنم. با یان روش حفظ کردن مطالب درسی خیلی سریع و راحت انجام می شود.»

توصیه های کوچک ولی مهم

مشاور پایه نهم واحد میرداماد در انتها از دانش آموزان می خواهد که نکات کوچک ولی بسیار مهمی را در هنگام مطالعه فراموش نکنند: «در هنگام تمرین دروس تخصصی حتما پشت میز مطالعه باشید. سعی کنید میز مرتب باشد تا تمرکز شما بهم نخورد. بعد از مطالعه هر بخش حتما از خودتان آزمون بگیرید. دقت کنید که انتخابات سوالات به صورت اتفاقی باشد یعنی پرسش های آسان، متوسط و سخت در هر آزمون وجود داشته باشد. در نهایت نتیجه آزمون را حتما تحلیل کنید. با تحلیل نتایج است که متوجه خواهید شد در کدام بخش ضعف دارید.»

اخبار پیشنهادی