مشاور واحد میرداماد: «برای هر یک ساعت مطالعه، پانزده دقیقه استراحت کنید»

گفتگو با «حسین مجدلو» مشاور پایه هفتم دبیرستان دوره اول مجتمع علامه طباطبایی – واحد میرداماد درباره زمان مطالعه درس ها در روزهای منتهی به امتحانات.

با نزدیک شدن به آغاز امتحانات نوبت دوم و برگزاری سومین آزمون جامع مدارس دوره اول علامه طباطبایی، دانش آموزان علامه ای مشغول مرور درس ها، جمع بندی و تست زنی هستند. پرسش مهمی که دانش آموزان و خانواده های آن ها را در روزهای منتهی به امتحانات درگیر می کند، زمان مناسب درس خواندن در طول شبانه روز، مقدار ساعت مطالعه درس ها و زمان استراحت بین آن ها است.

«حسین مجدلو» مشاور پایه هفتم دبیرستان دوره اول مجتمع علامه طباطبایی – واحد میرداماد درباره ساعاتی از شبانه روز که مطالعه می تواند مفید باشد می گوید: «اینکه چه ساعتی از شبانه روز، مطالعه درس ها بیشترین بازدهی را برای دانش آموزان دارد، با توجه به تجربه شخصی و ویژگی های فردی دانش آموز مشخص می شود. بعضی دانش آموزان می گویند صبح درس ها را بهتر متوجه می شوند و بعضی دیگر عصر یا شب. این موضوع بستگی به نوع عادات و رفتارهای فرد دارد و نمی توان همه را مجبور کرد که در ساعت مشخصی درس بخوانند.»

مجدلو اعتقاد دارد استراحت بین درس خواندن اهمیت ویژه ای دارد: «در بحث ساعات مطالعه، موضوع بسیار مهم میزان استراحت بین درس خواندن است. بعضی از دانش آموزان چند ساعت بدون استراحت درس می خوانند در حالیکه با این روش بازدهی مناسب وجود نخواهد داشت و دانش آموز فقط خود را خسته می کنند. با توجه به روش ها و فنون یادگیری توصیه شده است که بعد از یک ساعت مطالعه، حدود پانزده دقیقه استراحت انجام شود. این استراحت می بایست به صورتی باشد که مغر انسان درگیر نباشد. بنابراین زمان استراحت نباید تلویزیون نگاه کرد و یا از تلفن همراه یا وسائل بازی استفاده شود.»

اخبار پیشنهادی