مشاور واحد میرداماد: بازی های کامپیوتری را در امتحانات کنار بگذارید

دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد برای موفقیت در امتحانات از عواملی که تمرکزشان را بر هم می زند دوری کنند. این توصیه ای است که «امیر حسین عسگری» مشاور پایه نهم مدرسه به دانش آموزان دارد.

او درباره امتحانات می گوید: «بازی های کامپیوتری و سرگرمی های این چنینی، مهمترین عاملی هستند که تمرکز بچه ها را برای درس خواندن مختل می کند. پس باید بازی کامپیوتری در روزهای امتحان به طور کلی کنار گذاشته شود. رفتن به باشگاه، مهمانی های غیرضروری، تفریح با دوستان و دورهمی های خانوادگی هم از جمله کارهای دیگری هستند که در امتحانات باید از انجام آن ها دوری کرد.»

مشاور پایه نهم میردامادی ها اعتقاد دارد دانش آموزان نباید امتحانان نوبت دوم را دست کم بگیرند. «برای خیلی از دانش آموزان سطح امتحانات نوبت دوم از سطح آزمون های جامع مجتمع پایین تر است. پس برای آن تلاش نمی کنند. در حالیکه غرور کاذب و نخواندن درس های ساده برای بچه ها مناسب نیست و باعث کم شدن نمره شان می شود. در طول سال تحصیلی به دانش آموزان گوشزد کرده ایم که حافظه انسان نیاز به مرور مطالب دارد تا آن ها را از یاد نبرد.»

به گفته عسگری، آرامش محیط خانه هم در طول برگزاری امتحان اهمیت ویژه ای دارد: «ذهن دانش آموزان فقط باید درگیر درس خواندن باشد. آرام بودن محیط خانه باعث می شود تمرکزشان افزایش پیدا کند و یادگیری سریعتر و عمیق تر انجام شود.»

توصیه های دیگر مشاور پایه نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد درباره خواب و استراحت دانش آموزان است: «ساعت خواب در روزهای امتحانی نباید تفاوت چندانی با روزهای دیگر دانش آموزان داشته باشد. محل مطالعه بچه ها هم از نظر نور، دما و راحتی می بایست مناسب باشد. از پایه نهمی ها می خواهم به ازای هر ۱ ساعت مطالعه، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنند، حتی اگر نیازی به آن استراحت احساس نمی کنند.»

اخبار پیشنهادی