مشاور هشتمی ها: دانش آموزان اسیر سادگی سوالات امتحان نشوند

امیرحسین میرزمانی مشاور پایه هشتم واحد گلستان، هشت سال است که با مجتمع فرهنگی-آموزشی علامه طباطبایی همکاری می کند. آخرین توصیه های او به دانش آموزان را در ادامه می خوانید.

میرزمانی هدف هر آزمون را سنجش میزان انتقال دانش به دانش آموز و نمایان کردن اشکالات احتمالی می داند و می گوید: « رویکرد آزمون ها متفاوت است و حتی ممکن است آزمون های یک درس مانند ریاضی با هم تفاوت های زیادی داشته باشند، در حالی که اسم همه آنها آزمون ریاضی است. در یک امتحان از درک مفهوم، در جایی دیگر از دقت و نکته سنجی و در یک آزمون از تحلیل و استدلال دانش آموز سوال می شود. با توجه به تنوع زیاد امتحانات، ما در مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی در همه ابعاد با دانش آموزان کار می کنیم و امتحانات زیادی برگزار می کنیم.»

اختلاف سطح را به حداقل رساندیم

وی ادامه می دهد: «دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان یک مدرسه تازه تاسیس است و اختلاف پایه هشتمی های این واحد با میانگین علامه در ابتدای سال زیاد بود. اما با روند طی شده در طول سال توانستیم این اختلاف را به طور چشمگیری کاهش دهیم و به زیر ۴ درصد و در برخی دروس به زیر یک درصد برسانیم.»

او در مورد مشکلی که گریبان گیر بعضی از دانش آموزان علامه را می گیرد توضیح می دهد: «بعضی اوقات پیش می آید که دانش آموزان آنقدر مفهومی کار کنند که سوالات ساده امتحان مانند جای خالی و پیدا کردن ربط و پاسخ کوتاه برای آنها غریب به نظر بیاید. برای پیش گیری از این اتفاق ما از دبیران خواسته ایم که نیمه دوم اردیبهشت را  صرف یادآوری و مرور مطالب درسی و حل نمونه سوالات امتحانی داخل کتاب کنند تا دانش آموزان با استاندارد سوالات امتحانی آشنا شوند.»

پاسخ سوالات در جایی غیر از متن کتاب درسی نیست

مشاور پایه هشتم گلستان سطح امتحانات پایان ترم را کاملا در سطح کتاب های درسی می داند و می گوید که دانش آموزان علامه از نظر درک مفهوم و مطالب هیچ مشکلی برای امتحانات ندارند.

نکته مهمی که میرزمانی به آن اشاره می کند این است که پاسخ سوالات امتحانی در متن کتاب است و دانش آموز نباید دنبال نکات تکمیلی در جزوه ها و منابع غیر از کتاب درسی باشند.

وی می افزاید: «تغذیه یکی از نکاتی است که دانش آموزان باید به آن توجه کنند. بهترین دانش آموز هم اگر بدون خوردن صبحانه سر جلسه امتحان حاضر شود به مشکل بر می خورد. ویتامین «آ» ، فسفر و کلسیم از موادی هستند که برای بدن بسیار مهم هستند.»

اخبار پیشنهادی