مسئولیت پذیری و شناخت خود؛ ویژگی مشترک دختران پاسدارانی

دانش آموزان دبیرستان دوره اول دخترانه علامه طباطبایی – واحد پاسداران، در طول سال تحصیلی با شرکت در کارگاه ها و جلسات مشاوره دو ویژگی مسئولیت پذیری و شناخت خود را کسب می کنند.

«شکوفه باصری» معاون واحد پاسداران، درباره ویژگی مشترک دانش آموزان در این واحد می گوید: «ما در تلاش هستیم و امیدواریم که دانش آموزان ما این دو ویژگی را در طول تحصیل در دبیرستان، کسب کنند. دانش آموزان باید مسئولیت وظایفشان را به عهده بگیرند. برای مثال درس خواندن، انجام تکالیف، آمادگی برای حضور در کلاس و شرکت در امتحانات از مسئولیت های آن ها است.»

به گفته باصری دانش آموزان نه تنها در انجام امور کلاسی خود مسئول هستند، بلکه در پاسخگویی به کادر مدرسه نیز مسئول هستند: «بهتر است دانش آموزان اگر با مشکل ورود به کلاس مواجه می شوند، خودشان با مدرسه تماس بگیرند و مشکل را حل کنند نه این که از والدین شان بخواهند این کار را انجام بدهند. توضیحات در مورد غیبت ها یا عدم انجام تکالیف باید به عهده خود دانش آموز باشد.»

او در ادامه خطاب به دانش آموزان می گوید: « شما مسئول وظایف خودتان هستید اما بدانید در مسیر یادگیری، کادر مدرسه همراه شما هستند و شما را در انجام وظایف تان، راهنمایی می کنند.»

دومین ویژگی که در پرورش دانش آموزان واحد پاسداران، اهمیت دارد «شناخت خود و توانایی ها» است.

«شناخت خود» موضوع مهمی است. دختران پاسدارانی هر هفته در کلاس «پاتوق» شرکت می کنند و در مورد این موضوعات، به گفت و گو می نشینند.

دانش آموزان در این مقطع باید توانایی های خود را بشناسند. به همین منظور، کلاس های مهارتی و کارگاه های آموزشی در این واحد برگزار می شود. همچنین دانش آموزان در کلاس هنر، طراحی لباس، چاپ پارچه و عکاسی مستند سازی، یاد می گیرند که در شناخت استعدادهایشان به آن ها کمک می کند.

اخبار پیشنهادی